8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu 8 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

8

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik begin een klein beetje met het einde, namelijk dat ik op dit moment in het 8e land ben (Nieuw-Zeeland)! Ik zou, toen ik mijn vlucht boekte, naar 3 landen gaan. Wat een heerlijk gevoel dat ook vanuit daar dus nog vanalles mogelijk is.

De laatste 1,5 week met de auto gingen enorm snel. Na Byron Bay zijn we naar Port Maqcuarie gegaan om daar 2 nachten te blijven. We belandde op een leuke camping, waar we gelijk in de lokale bewoners worden opgenomen. Het leek wel een kleine volksbuurt. Erg gezellig, daar vooral even op het gemakje gedaan. Lekker wassen, in de zon liggen en kletsen. Ook ben ik naar een aarbeidenboer gegaan waar je een gratis tour zou krijgen, helaas was hij erg kort maar wel boeiend om te zien. Daarna mocht ik zelf plukken, dus die zijn op de bam gegaan, heerlijk! Om 3 uur gingen we naar het koala ziekenhuis. Gelukkig waren deze schatjes niet heel ziek en was het dus erg leuk om te zien. Mooi werk wat ze daar verrichten! Die avond gingen we terug naar hetzelfde tentje: heerlijk vis eten! De volgende dag zouden weeen lange tocht hebben, dus gingen we op tijd weg. Halverwege kwamen we op het idee om misschien toch nog ergens aan de kust te overnachten, waardoor we stopten in New Castle. Toen we de weg vroegen, nodigde die man ons uit om bij hem te slapen... Een beetje dubbel gevoel (lekker een bed maar waarom doet die man dat?) hebben we het toch maar niet gedaan. Door een campingexpositie, konden we er ook niet kamperen, dus reden we door. We moesten wel erg lachen om die uitnodiging!
Verder gereden, duurde het eeuwen voordat we uiteindelijk aankwamen op een plek waar we konden kamperen. Weinig plek, dichte campings maakten het ons er niet makkelijk op. Om half 9 kwamen we dan eindelijk aan bij een hostel in Katoomba (Blue Mountains), die ook kampeerplekken had met nog 1 plekje. Dat hebben we maar genomen en zijn toen snel begonnen met koken. Koken eten en naar bed want we waren beide kapot van deze lange reis. De volgende ochtend verteld de overdrukke eigenaar ons waar we het beste naar toe kunnen. We beginnen fanatiek aan onze eerste hike van ongeveer 7 km waar we 3 uur over doen..Wat een ontzettend mooie wandeling door de bossen. We hebben wel 900 treden naar beneden geteld en gingen vervolgens nog verder naar beneden en toen moesten we het hele stuk natuurlijk weer omhoog... Ik denk wel 1200 trappen...Die middag in het hostel onze bammen gegeten en vervolgens naar de volgende bestemming, namelijk de watervallen. Daar kiezen we een korte route, want we waren beide toch erg moe. Die was ook wederom enorm mooi. Beneden aan de waterval stond een mooie regenboog. Vervolgens liepen we het verkeerde padje in, waardoor we ineens langs een hele grote afgrond stonden en we hoorden dat dit geen pad was (voor ons liepen ook mensen) waardoor we toen maar terug liepen... Die mensen waren enorm grappig en we hebben er een heel stuk mee gelopen.Terug naar het hostel, had ik heerlijk sushi gehaald. Sushi is niet duur in Australie en enorm lekker, jammiee! Gezellig gekletst en tips gekregen voor Nieuw-Zeeland en vervolgens lekker met papa en mama gekletst. Helaas eindigde de dag niet zo mooi als hij begon, met een hele dichte mist en regen gingen we het tentje weer in en stonden we helaas ook weer zo op. We besloten door de mist en regen niet meer de bergen in te gaan maar richting Sydney. We onmoetten Olly die wel mee wil, dus nemen we hem mee. Maar goed ook eenmaal in de city tunnel zit er naast mij (terwijl ik aan het rijden was) een grote vogelspin op mijn ruit! Grrrr hij checken en hij was nergens meer zei hij. Toen we alle spullen uit de auto pakten, kwam hij toch weer te voorschijn. Het was een vogelspin en ook hij vond hem eng, dus ging hij met onze gekochtte badmintonrackets aan de slag en ik en Karin stonden maar de gillen! De auto leeg, spullen in het hostel en toen gingen we afscheid nemen van Sandy/de Auto. Was raar, na 27 dagen en 4900 km in deze fijne auto te hebben gereden hem maar gewoon af te leveren. Heel fijn dat het wel kon, en zonder 1 krasje. We hoefden 0 dollar te betalen. De volgende dag in Sydney rondgelopen, musea bekeken en zo ook de 2e dag, al zijn we toen ook naar Manly gegaan per ferry. Een leuke bootrit, doordat je de hele skyline van Sydney kan zijn. Ik vind het opera huis heerlijk gezegd maar lelijk, maar de stad opzich is erg leuk en sportief! Echt iedereen is aan het sporten, gaaf om te zien. Na de boottocht was het ook tijd om afscheid van Karin te nemen, leuk om weer alleen verder te gaan maar vooral erg apart, we zijn toch 4 weken samen geweest! De volgende ochtend werd ik al op tijd opgehaald (ofja dat was de planning) en moest ik alsnog een ticket terug naar Australie boeken in 5 minuten, want ik was enorm laat op het vliegveld. Na een goede vlucht, aangekomen in Auckland waar ik enorm veel informatie krijg over het reizen hier, wel wat anders dat in Australie of Azie. Je hebt verschillende bus organisaties, en verschillende routes met bijbehorende prijzen. Het duurde wel even voordat ik mijn route had uitgekozen. Ik besloot tussendoor even lekker te gaan shoppen, want het is hier een stuk kouder en de regen bleef me toch echt achtervolgen. Een mooie water en wind dichte jas gekocht die ik ook in Nederland nog aankan. Verder heb ik spruitjes en aardappelen gemaakt en ga ik zelf spruitjesstamp maken vanavond (ik had op internet een Nederlandse tent in Auckland gevonden, maar helaas zit die op 12 km afstand en geen openbaarvervoer :() dus doe ik het maar op deze manier. Vervolgens terug in het hostel, toch besloten voor een lange route, waarbij ik morgen al vertrek! Richting het Noorden:Paihai. Erg benieuwd, hoop dat het weer daar nog lekker is, aangezien het aan het strand ligt. Ik zit hier in een fijn hostel, maar het is ook erg bergachtig, lopen kost dus een stuk meer moeite dan normaal gesproken.

Ik heb enorm veel zin in de komende 7 weken, waarin ik nog in Nieuw-Zeeland ben. Op 2 april heb ik een vlucht van Christchurch naar Auckland en op 3 april (oma-tjes verjaardag) van Auckland naar Melbourne om daar dan nog lekker te genieten!! Ik ga nu mijnl lekkere stamp bereiden.
Vind het trouwens nog steeds erg leuk om de reactise te lezen en te zien dat jullie mij volgen!

  • 15 Februari 2013 - 09:08

    Anja:

    nou, daar komt hij dan, mijn reactie.
    Jammer dat de Australië hebt verlaten, maar daar tegenover staat dat je weer een nieuw avontuur tegemoet gaat. Ik heb de foto' s van het koalaziekenhuis gezien, echt schattig. Tja, ik zou ook niet zijn in gegaan op de uitnodiging van die man om te blijven slapen. Heb je in Nieuw-Zeeland al een ontmoeting gehad met de Maoiri? Dat schijnt heel indrukwekkend te zijn. Veel plezier in je nieuwe land. Gr. Anja.

  • 15 Februari 2013 - 12:33

    Noepie:

    Hoi moppie,
    Wat ben je toch n verstandige en stoere meid : zoveel km gereden zonder schade en met vogelspin en niet met vreemde mannen meegaan...hoop dat je beschermengeltje nog ff bij je blijft ! Wel jammer van het slechte weer, dacht dat t daar zomer was..... Maar hier is en blijft t echt winter( gisteren weer sneeuw en ijsregenbuien gehad, echt guur weer), hoop dat die nieuwe jas van je straks nog lang in de kast mag blijven.....Grappig dat je aan de andere kant van de wereld ook spruitjes kan krijgen, dacht dat t typisch Nederlands was( maar daar wonen ook veel Nederlanders toch?). nu nog de kroketten vinden ! Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat zien en meemaken. veell plezier en genieten maar , dikke kus pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15959

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: