Paihai, Auckland en Hahei - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Paihai, Auckland en Hahei - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Paihai, Auckland en Hahei

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Naar Nieuw-Zeeland gaan, is een hele goede keuze geweest. Ik vermaak mijzelf enorm hier, wat is dit een geweldig land!
's ochtends vroeg vertrokken we naar Paihai. De buschauffeur was enorm gemotiveerd, enthousiast en aardig. Hij vertelde van alles over wat we tegenkwamen en we stopten als eerst een grote boom.Bomen zijn voor de Maories (de eerste bewoners van Niew-Zeeland) erg belangrijk, ze haalden er kruiden uit, maakten er kano's van en ze geloven dat als je ze knuffelt en kust, je geluk zult krijgen. Sta je dan een boom te knuffelen (tot nu toe voel ik mij nog steeds erg gelukkig, dus wie weet heeft het echt geholpen? Vervolgens stoppen we bij een marine reserve (beschermd gebied) en krijgen we een glass bottom boat tour. Precies zoals de naam zegt, kon je onder de boot dmv glas meekijken naar de bodum. Het gebied is enorm mooi en we zien verschillende vissen, waaronder de stingray (steek rog). Enorm leuk om te zien en te horen! We gaan verder en komen na een lunchstop aan in Paihai. Niet alleen worden we afgezet voor het hostel, ook verteld hij waar de supermarkt zit, wat er in de omgeving te doen is en waar je de lekkerste kebab kan eten. Erg handig dus, dit is het grote voordeel van Stray, de bus organisatie waarmee ik reis. Mijn backpack is inmiddels een stuk zwaarder dan in het begin en daarnaast heb ik nu ook een grote dag backpack en een tas met boodschappen er in.. Dat loopt niet fijn. Die middag doe ik lekker rustig aan (lees lezen bij het zwembad van het hostel en die avond ga ik op tijd naar bed, de volgende dag worden we om 7.15 opgehaald voor het volgende stukje reizen; naar Cape Reinga, het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland. We beginnen onze tour met een korte wandeling door het bos met speciale bomen (oops nu de naam al kwijt) en vervolgens komen we al snel aan bij 90 mile beach, waar we met bus en al over het strand rijden. Dat is een gebied waar er duinen liggen, zoals wij ze in Nederland kennen. Erg grappig en je mocht dus officieel over het strand rijden, zelfs met 100 km per uur. Op het einde gaan we de duinen in, met bodyboard zodat we van de duinen kunnen afglijden. Staan is niet toegstaan, maar liggen is al eng genoeg. Het was behoorlijk hoog (de weg naar bovem was dan ook enorm zwaar) en stijl. Ik ga 2 keer en heb er enorm veel plezier in. Vervolgens rijden we door naar een klein, maar mooi bay-tje waar we eigenlijk hoorde te luchen, maar je mocht ook met het bodyboard het water in, om liggend te surfen. De golven waren hartstikke mooi, dus ik heb mijn lunch later in de bus opgegeten. Heerlijk in de golven gespeeld en stiekem ging het best goed, daar wil ik meer van! Als laatste komen we dan helemaal in het Noordelijkste puntje aan, waar een vuurtoren staat en je een adembenemend uitzicht hebt over de zee. In de bus zitten leuke mensen, wat het natuurlijk nog eens extra gezellig maakt! Op de terugweg stoppen we voor Fish en Chips en zijn we pas rond half 8 terug op bestemming. Moe,maar gelukkig na deze leuke dag gaan we met zijn alle bij het hostel nog een drankje doen. Erg gezellig en om 23.00 zijn we allemaal kapot en gaan we naar bed.
De volgende dag sta ik rond 9 uur op en ga ik samen met 2 Duitse jongens een flinke wandeling van 16km maken naar een waterval. Een leuke tocht en een goede oefening, over een aantal weken wil ik 54 km gaan lopen in het Abel Tasman National Park. Dat is een tocht waarbij je in hutten kan slapen en dan een matrass krijgt, de rest moet je zelf meenemen. Een zware tas dus en ze raden aan om er 3 tot 5 dagen over te doen. Gezien mijn rug, lijkt mij 3 dagen toch de betere optie, je wilt niet met 5 dagen voedsel rond lopen. Het ging goed en die middag gingen we terug naar Auckland, waar ik een extra dagje mocht blijven, de bus zat vol. Wel was er een leuke dagtrip rondom Auckland te doen, dus besloot ik dat te doen. Een leuke dag rondom de stad die eigenlijk in het teken stond van springen. Ja, ik bedoel bungee jumpen vanaf een brug, 40 meter hoogte. In het begin twijfelde ik nog, maar toen ik hoorde dat je over een hek moest lopen, waar je door heen kon kijken, wist ik al dat dat niet ging werken. Dan zou ik al veel te angstig zijn. De wandeling doet iedereen en ik ook en het is erg gaaf om die andere mensen te zien springen. Je word er behoorlijk nieuwsgierig van! Het uizicht vanuit de brug is enorm mooi, en het is dan ook een leuke dag! De volgende dag vertrekken we naar HaHei, met wederom een leuke groep mensen. Afgelopen 3 dagen heb ik het eigenlijk maar rustig aan gedaan. Gisteren een wandeling van 10 km gemaakt en verder op het strand gelegen. In de avond heb ik nasi gemaakt(jammiee, ik heb een goede mix gevonden) en later gingen we naar hot water beach, waar je als je genoeg en op de goede plek graaft, je een heerlijk warm bad krijgt. Samen met een Schots stelletje en een Canadese jongen gingen we daar heen. Handig om met 2 mannen de te gaan want echt graven hoefden zij en ik niet. Een heerlijke avond waar we in het bad liggen, naar de sterren en maan kunnen kijken en naar de golven kunnen kijken. Ondertussen rennen we nog een paar keer in de zee (koud) en het bad(warm) wat enorm lekker aan voelt. Een leuke avond. Vanochtend heb ik eerst met Jeske en toen met Tom en Manon geketst wat erg gezellig was. Deze middag lekker in het zonnetje gelezen, gewassen en wat gekletst. Morgen ga ik weer verder naar Raglan, een surfstadje in Nieuw-Zeeland. Ook daar ga ik op mijn gemakje doen, hopelijk ook nog wat bodyboarden en genieten van de zon. Het is momenteel zo'n 25 graden overdag wat het lekker maakt om gewoon niks te doen en te lezen. Verder staan er enorm leuke dingen op het programma hier in Nieuw-Zeeland. De sfeer is relaxed en de mensen zijn aardig. Ik vind het echt top hier, wat een goede keuze om dit land er aan vast te plakken.

  • 22 Februari 2013 - 10:53

    Tom & Manon:

    Was gezellig om weer even by te kletsen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Coromandel

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 15958

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: