Happy new year! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Blijf op de hoogte en volg

04 Januari 2013 | Australië, Coral Bay

De tijd gaat snel, de laatste keer dat ik geschreven heb is vorig jaar. Bij deze wil ik alle lezers een gelukkig nieuwjaar wensen!
Kerstavond was een leuke avond, eerst naar een bad met live music en vervolgens naar de club. Na een leuke avond kwam een leuke dag, maar het kerstgevoel is er nooit van gekomen. Met een aantal gekookt en om 3 uur begonnen we aan ons kerstmaal en om 3.20 was alles op en onze buikjes rond. In veel van de andere landen is het een gebruik om met kerst te lunchen, inplaats van een diner in de avond. Ik miste behalve familie, dan ook de taart, de toastjes (met heerlijke vis), en de 5/6 gangen die wij in huize Brands altijd eten. Heerlijke coqilius (of hoe schrijf je dat?) en natuurlijk oma's spoon! Gelukkig was het eten wel lekker en kon ik na het eten een lekkere frisse duik nemen in de zee. Op 5 minuten loopafstand heb ik een mooie blauwe zee, zonder haaien. Het was maar 40 graden, dus een frisse duik kon geen kwaad. Die avond behoorlijk wat (drank) spelletjes gedaan en veel gelachen en gekletst. De volgende dag zijn An en ik naar Kalbarri gereden. Weer terug waar ik al geweest was, had ik deze keer iets meer geluk: de tour die ik wilde doen ging door. Een vlucht (met een klein vliegtuigje) naar de Alboholos eilanden waar je het wreck van een van de schepen van het voormalige VOC kan zien. Niet alleen het wreck, maar ook al het koraal wat rondom het eiland ligt is te bewonderen. Het was dan ook een erg gave trip die vooral heel erg mooi was. Eenmaal geland(op een grevel baan) waren we helemaal alleen op het eiland, wat het erg special maakte. Voor een klein uurtje gesnorkeld en dat was echt heel gaaf! Mooie vissen en koraal. Na een morning tea (een van de auzzie tradties, thee of koffie met cake ) hebben we een wandeling gemaakt over het eiland waar ik een walibi (kangaroo) zag. Geweldig! Eenmaal terug gevlogen, zat deze gave tour er weer op en was ik stiekem toch ook wel blij dat we goed geland waren. Het vliegtuigje was erg klein en ik had er niet het veiligste idee bij! Na een paar dagen Kalbarri was het tijd voor de volgende bestemming: Coral Bay! Na een 8 uur lange trip richting het Noorden kwamen we aan in een druk dorp, waar ze ons overboekt hadden. We konden maar 1 nacht blijven in plaats van de 2 die we geboekt hadden. Dat was even balen, net als de tour die ik wilde doen, want die ging niet door. Coral Bay was volop balen en de volgende dag zijn we dan ook verplicht doorgereden naar Exmouth. Daar ingeboekt voor 3 volle nachten en die kregen we dan ook! De volgende dag naar het national park gereden en dat was MOOI! Weer heerlijk gesnorkeld (dat is wel mijn nieuwe hobby hier) en veel vissen en koraal gezien. Het was erg mooi om zo de laatste dag van 2012 in te vullen. Na een lekkere avondmaal (stokbrood met smeersels.. jammiee) was het zo 12 uur. Helaas geen bereik om naar Nederland te bellen, maar ik hoorde wel een voicemail. Zoals in Nederland, Sydney/Australie bekend staat om zijn mooie vuurwerk, heb ik er hier helemaal niks van meegekregen: behalve sterretjes geen enkel vuurwerk gezien. Zowel kerst als Oud&Nieuw wordt hier dus echt anders gevierd. Wel een leuk feestjes gehad en om 6 uur lag ik dan in bed.. De volgende dag geskyped met papa en mama en oma kort gebeld. Het was alweer 2013! Na een beetje uitgebrakt te zijn, zijn An en ik weer terug gegaan naar het national park, waar we wel 30 kangaroo's hebben gezien, inclusief eentje die een Joey in zijn buidel had zitten. Echt super gaaf. Voor de eerste keer een nieuwjaarsduik gedaan, al is dat natuurlijk niet heel lastig als het 40 graden is...;) An ging verder naar het Noorden en ik wilde toch liever naar het zuiden, dus ging ik samen met een Duits meisje terug naar Coral Bay. Ik ontwijk de bussen graag, (veilig) liften is leuker! Nu is het een stuk rustiger en fijner hier en ging mijn tour gelukkig door! Gisterochtend ben ik dan ook gaan quadrijden door de duinen, over het strand en tussendoor snorkelstops. Het snorkelen viel een beetje tegen (zoveel was er niet te zien) en ik heb helaas geen schildpadden gezien (die je vaak kunt zien) maar het quad rijden was erg gaaf! Nu lekker een dagje rusten, lezen en in de zon zitten (ik kan niet bruin genoeg worden) en morgen krijg ik de volgende lift terug naar Geraldton. Even mijn vrienden daar de beste wensen wensen om dan vervolgens weer verder te gaan reizen. De dagen in WA beginnen wel te tellen, volgende week zondag vlieg ik alweer naar de oostkust. De tijd gaat dus ontzettend snel, dus ik ga hier weer verder met genieten van de zon ;)

  • 04 Januari 2013 - 08:44

    Caro H:

    Gelukkig Nieuwjaar, Carolina :)! Zo te lezen heb je een leuk O&N gehad! Wij zijn nog steeds jaloers op alles wat je daar meemaakt! Hier draait het leven gewoon door..Yvonne Petit is weer terug bij Hays, dus dat is wel gesellie. Nou lieve chica, geniet er nog maar goed van daar!

    Heel erg veel plezier nog en denk af en toe nog een keer aan ons!

    Liefs en een dikke beso

    Carolien

  • 04 Januari 2013 - 10:57

    Noepie:

    Hoi moppie,
    Kerst en oud en nieuw waren hier zonder jouw vrolijke geklets ook anders dan anders....wel gezellig hoor, maar natuurlijk misten we jou ! We hebben dit jaar overigens geen toastjes en 5/6 gangen diner op, maar gegourmet ( wel met vis en coquilles erbij!)
    Maar goed om te lezen dat je daar zoveel mooie dingen ziet en beleeft, en dat dat heerlijke weer !!! Hier is het maar grijs en nat....
    Fijn dat we even konden skypen en konden zien dat je er stralend, happy en megabruin uitziet !!!! Blijf maar lekker genieten daar en pas goed op jezelf !
    Kus pap en mam.

  • 04 Januari 2013 - 11:37

    Anja:

    Hoi Carolien,
    jij nogmaals de beste wensen. Het zal inderdaad allemaal anders zijn dan hier, vooral de temperatuur. Dan lijkt me een nieuwjaarsduik niet vervelend. Het snorkelen moet er mooi zijn, dat had ik al gehoord. Heb je ook de mogelijkhed om onderwaterfoto's te maken? En wel zo prettig om te snorkelen zonder haaien.
    Leuk om alles weer te lezen. Blijf lekker genieten, ook in het oosten en ik kijk uit naar je volgende reisupdate!
    gr Anja

  • 04 Januari 2013 - 11:39

    Anke:

    Hallo Carolien,

    De beste wensen voor 2013, het begin in zo'n mooi land is al gemaakt.
    je geniet wel van alles, als ik dat zo lees.
    Wat zul je weer moeten wennen straks in ons koude natte kikkerlandje.
    Nog veel plezier en tot het volgende verslag.

    Groetjes van de Vromannekes.

  • 06 Januari 2013 - 19:02

    Lins:

    Nogmaals happy nieuwjaar!

    Ook hier was het raar zonder jou. Al 6 jaar samen gefeest...en nu ook samen maar dan niet op 1 plek. haha
    Super om je verslagen te lezen, Zon en zee klinkt erg aantrekkelijk! Maar hier is het ook niet slecht, gemiddeld 7 graden en niet eens super veel regen. Waar is de winter??

    Tot snel,
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 15978

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: