In de wolken! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu In de wolken! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

In de wolken!

Blijf op de hoogte en volg

25 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De laatste keer dat ik geschreven heb, eindigde ik met dat ik de volgende dag met een helikopter de gletsjer ging bewandelen. En zo gezegd zo gedaan. Ik heb nog nooit eerder in een helicopter gezeten, dus dat was een hele ervaring. Eerst kregen we allemaal warme kleren en schoenen aan en daar gingen we dan. Ik zat vooraan en het uitzicht was adembenemend. We gingen vlak langs de bergen en ik vond het best een beetje spannend. De landing op de gletsjer ging goed en al snel konden we lopen, wat is dat glad!! Al snel deden we onze gletsjer schoenen (stijgijzers, oftwel ijzeren punten onder je schoenen) die stamp je dan constant in het ijs zodat je ook naar boven en naar beneden kan wandelen. Onze gids was enorm aardig en behulpzaam want het klinkt best makkelijk, maar ik vond het best lastig om zo hard te stampen en op die ijzeren punten te vertrouwen. We wandelen, maar gingen ook in kleine ruimtes om daar naar de "rivier" te kijken (het smelten van de gletsjer) en andere mooie creaties. Na 3 uur wandelen gingen we per helicopter weer terug en was ik inmiddels bevroren. haha, ik kan het koude weer een stuk minder goed hebben na een lange tijd in de zomer gezeten te hebben. Ik was blij om weer op de grond te staan, normaal te lopen met het zonnetje op mijn hoofd. Die middag ben ik samen met 2 Amerikaanse zussen en een duitse een wandeling gemaakt naar de Tartare tunnels, die speciaal gebouwd zijn om rivieren samen te voegen en we konden glowworms zien. Het water waar we doorheen liepen was dan ook IJS koud en gingen we op het eind van die middag naar de hot pools, om lekker op te warmen. Heerlijk! De volgende dag was ik nog steeds in Franz Jozef en heb ik de hele dag films gekeken, even een rustdag na alle wandelingen! Die opvolgende dag heb ik een wandeling gemaakt, zodat ik de Gletsjer op afstand kon bekijken, maar ook het strand kon zien, dat was dan ook een raar beeld haha! Op de terug was was ik behoorlijk moe en besluit ik mijn duim op te steken en niet veel later zat ik dan ook met 2 Nieuw-Zeelanders (of wat ze hier zeggen, 2 kiwi's) in de auto die mij in de stad weer afzetten. Heb ik die ervaring ook weer in de pocket. De volgende dag was het tijd om naar Wanaka te gaan, een plaatsje met een groot meer. Waar in de zomer allerlei outdooractiviteiten te doen zijn en in de winter is het een ski-resort. Die dag was het St. Patricksday, een Ierse Nationale dag. Je gaat groen verkleed en dan feesten maar (Hey, dat doen wij in het Oranje!) en dus vond ik het tijd om een feestje te bouwen. Met mijn enige groen in de backpack (een groen sjaaltje) ging ik en de creaties van mensen waren hilarisch. Leuke avond gehad met leuke muziek! De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt bij het meer, waar het uitzicht prima was. Toen was het alweer tijd om naar Queenstown te gaan, wat erg op Wanaka lijkt, maar is het centrum dan meer in een vierkant, waardoor het net wat gezelliger is. Ik zit hier in een van de beste hostels ter wereld (met een 98% score) en dat is ook te merken: heerlijke bedden en een echte handdoek! Daar was ik zo blij mee. De eerste avond was het Quiz avond, en de volgende dag ging ik met de Gondala (kabelbaan) omhoog naar 450 meter en ging ik wandelen naar de top van de Ben Lommond, op 1750 meter. Een behoorlijke klim, waarbij ik eindelijk in de wolken liep! Erg raar om zo hoog te zijn, en ook koud! haha Maar wat een uitzichten, echt heel gaaf. De tocht naar beneden was minstens zo zwaar en toen ik aankwam bij de Gondala, heb ik mijzelf nog even verwend met de Luge. Een klein karretje en dat roetsjen maar, whiehoeeeee. Erg gaaf. De volgende dag ging ik met de (stray) bus naar Milford Sound, maar eigenlijk is het een fjord. De rit er naar toe was echt geweldig, maar de bootrit was een tourist trap. Een kleine 2 uur op de boot, waarvan je de bergen die je vooraf al ziet van de andere kant ziet en dan dezelfde weg weer terug gaat. De volgende keer doe ik die boot dus niet. We slapen in een klein plaatsje, Gunn's camp. De volgende dag rijden we na wat wandelingen en mooie foto momenten door naar Invercargill, waar op zich zelf niet veel te doen is, dus doe ik mijn was. Ook dat moet eens in de zoveel tijd gebeuren. De opvolgende dag gaan we naar een klein strand, waar we Pinguins kunnen zien! Dat is echt geweldig, ze zijn zo schattig! Vervolgens rijden we door en daar zien we zeeleeuwen op 6 meter afstand, die niet alleen liggen te zonnebaden, maar ook een gevecht met elkaar aan gaan. Een gratis show dus! Die avond gaan we terug naar Queenstown waar ik eerst een stelletje ontmoet die ik nog ken van de Abel Tasman wandeling, erg gezellig om weer bij te kletsen! Vervolgens ga ik met het hostel stappen en belanden we in de Cowboys. Waar je barkrukken als zadels hebt en allerlei andere cowboy attributen (zo ook een rodeo stier!). Erg grappig en 1 liter pull bier is maar 10 dollar. Afgelopen dagen heb ik dan ook voornamelijk uitgerust en film gekeken want het heeft een aantal dagen geregent. Ik heb eindelijk de Lord of the Rings gekeken (1 en 2) en het landschap wat je in de films ziet doet niet onder voor wat ik heb gezien hier in Nieuw Zeeland. Gisteren heb ik afgesproken met Alex en Katie (die ik nog van het Noorder-eiland ken) en zijn we lekker gaan eten en een drankje gaan doen. Erg gezellig en lekker (een heerlijke salade)!. Vanochtend heb ik met de gewone telefoon papa en mama kunnen bellen, wat erg gezellig was (Een keer zonder het uitvallen van skype) een echt gesprek kunnen voeren. Ook dat is service van dit hostel (whoehoeeee). De komende dagen heb ik vooral lekker niks gepland en kijk ik wel waar ik zin in heb per dag. Zaterdag ga ik mijn weg richting Christchurch maken, want vanaf daar gaat mijn vlucht naar Auckland om vanaf daar weer naar Melbourne te gaan. De laatste week Nieuw-Zeeland is nu dan ook in gegaan en wat is Nieuw Zeeland een mooi land, echt geweldig!! Ik kan dit land echt aan iedereen aanraden, want het is echt super.

Hoe is het daar, aan de andere kant van de wereld? Vind het erg leuk om te zien dat via waarbenjij/nu/facebook ik zo gevolgd word en ben natuurlijk ook erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Ik hoop dat de weersvoorspellingen kloppen en dat het met pasen een beetje beter weer wordt voor jullie.

  • 25 Maart 2013 - 23:06

    Noepie:

    Hoi moppie,
    Als NZ niet zo ontzettend ver weg was, zou ik er zeker naar toe gaan. gelukkig kunnen we door jouw foto's en verhalen toch ook op afstand meegenieten van dat prachtige land!
    Grappig dat ik nu iedere ochtend een kiwi eet..........!
    Fijn dat je ook aan ons denkt met Pasen, het duurt nu niet zo lang meer of je bent weer gezellig thuis , dan kunnen we alle gemiste feestdagen inhalen, verheug me er al op.
    Nog een fijne week in NieuwZeeland , dikke kus pap en mam

  • 26 Maart 2013 - 11:30

    Caro:

    Leuk verhaal weer, lieve chica..:)!Ik word altijd helemaal vrolijk als ik zie dat je weer een berichtje hebt geplaatst, haha!Waanzinnig wat je allemaal beleeft.

    Als je terug bent, snel een date plannen om lekker bij te kletsen en alle foto's te bekijken.

    Geniet van de laatste weken!

    Liefs Caro

  • 26 Maart 2013 - 13:38

    Anja:

    Nieuw Zeeland staat ook op mijn lijstje, maar dan moet ik wel wachten tot ik met pensioen ben. In onze zomervakantie ga ik daar echt niet naar toe. Ik heb nu wel een hele goed indruk van het land gekregen, door al je verhalen en prachtige foto's.
    Nog maar een weekje in Nieuw Zeeland. Het je dan nog een langere tussenstop, voordat je doorvliegt naar Nederland? Ik weet dat je ouders bijna niet meer kunnen wachten. Geniet nog van de tijd die je daar hebt en alvast een hele goede terugreis!
    gr Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 15979

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: