Polonaise van Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Polonaise van Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Polonaise van Hong Kong

Door: caroliengaatopreis

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo!

Afgelopen zaterdag ging ik couchsurfen bij John. Ik kon zijn appartement goed vinden en we besloten te gaan kano-en. De vorige couchsurfer was er ook nog en die ging mee! Het was best een eindje maar het strand zag er dan ook wel geweldig uit. Van eiland naar eiland, super tof! Er waren best wat Hong Kongers en zelfs nog een getrouwd stel die daar foto's gingen maken. Die dag heb ik voor het eerst een beetje lekker gegeten, curry met garnalen! Jammiee.
Op de bank slapen ging prima en de volgende ochtend ging ik toch weer terug naar het Hostel. We hadden afgesproken om naar de paardenrace te gaan. Weer terug in gechecked en op naar de paardenrace! Wat was dat geweldig, veel locals en er ging wat mee gemoeid. Na een paar races gezien te hebben gingen we opzoek naar uitleg, zodat we ook konden gokken! Het was wat ingewikkeld maar uiteindelijk begrepen we het en hebben we gegokt. De eerste race won ik gelijk en had ik mijn inzet meer dan verdubeld. Helaas had ik bij de andere races niks, maar wel een super leuke middag! Die avond doorgegaan naar de stars of avenue waar je uitzicht hebt over heel Hong Kong Island en er 's avonds ook een lichtshow is. Die lichtshow viel behoorlijk tegen maar het uitzicht was super! De avond op het dakterras gezeten, om wederom gezellig te kletsen en te drinken.
Maandag werd ik pas laat wakker en besloot toen een chilldagje te houden, wat inhield skypen en foto's kijken! Die avond wederom dakterras gedaan en toen ging ik redelijk op tijd terug want om 11 uur had ik afgesproken met Mathew om te gaan hiken! Dat was echt geweldig. In totaal 4,5 uur gehiked langs smalle padjes, vieze dieren (spinnen, salamanders, reuze mieren enz.) maar vooral veel mooie uitzichten en 3 watervallen. Ik vond het echt super leuk om te doen, en ben blij dat ik mijn angsten in iedergeval tegemoed ga. Volgende stap: ze overwinnen. Woensdagochtend ben ik naar het ziekenhuis gegaan, om mijn laatste 2 vaccinaties te halen. Dat was ook een avontuur op zich. Eerst werd mijn bloeddruk, temperatuur, gewicht en lengte opgemeten. Ook mijn hartslag, en die was te laag. Dat zou komen door het sporten. Gelukkig zag het er daar netjes en schoon uit. Vervolgens door gegaan naar het strand. Super mooi strand bij het plaatsje Shek O. 's avonds wederom op stap gegaan. Erg leuk en gezellig en we hebben zelfs de polonaise gedaan. Laat in bed, maar donderdag, mijn laatste dag, toch naar de 10.000 budha's gegaan en aar het Hong Kong museum. Beide erg indrukwekkend. Laatste avond wederom op het dakkterras gezeten en voor ik het wist was het 4 uur. Om half 8 ging de wekker weer, op naar bestemming 2; Bang Kok.

Hong Kong was in 1 woord geweldig. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en veel leuke mensen ontmoet.
Net aangekomen in Bangkok en ga zo eens uitzoeken wat ik hier allemaal ga doen.

Liefs,

Carolien

  • 20 Juli 2012 - 08:57

    Joyce:

    Caro!
    Wat een leuke verhalen! Veel plezier in Bangkok en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Groeten vanuit Hays!

    xxx Joyce

  • 20 Juli 2012 - 08:59

    Caro H:

    Haaaaaaai Caro,

    Met veel plezier lezen wij jouw verhalen op waarbenjij.nu. We leven hier zelfs altijd even op als er een melding binnen komt dat je weer wat online hebt gezet. Wat ontzettend gaaf wat je daar allemaal mee maakt en wat ben ik jaloers op jou, met de dag meer. Ben benieuwd wat je van Bangkok vindt, daar ben ik zelf ook geweest.

    Nou chica, have fun en zet vooral heel veel verhalen op waarbenjij.nu. Wij missen jou hier!

    Tot snel!

    Liefs Caro

  • 20 Juli 2012 - 09:11

    Noepie:

    Hoi mop, wat heb je al veel gezien en beleefd in 10 dagen !! Fijn dat je het in hongkong zo leuk hebt gehad en dat het goed met je gaat. Ben benieuwd naar je avonturen in Bangkok/ Thailand ! Dikke kus, pap en mam

  • 20 Juli 2012 - 12:16

    Marthe:

    Ha Carolien,

    Je verhalen klinken super! En wat vliegt te tijd als Hong Kong er nu alweer op zit! Maar ga je door naar weer een hele andere leuke bestemming, super! Top dat je goed bent aangekomen en heel veel plezier weer!

    X Marthe

  • 20 Juli 2012 - 21:23

    Carina:

    op naar het volgende avontuur! let op je hartslag niet te veel sporten. xxxx carina supergoed van jou

  • 21 Juli 2012 - 03:54

    Tante Marian :

    Hallo Caroline.
    Wat fijn dat het zo goed gaat met je.
    Leuk om die verhalen te lezen.Hier in Holland gaat het zijn gangetje. Natuurlijk geen lekker weer , hoewel vanaf volgende week wordt het beter. Veel mensen zijn op vakantie dus een rustig landje.Evelien zit in Spanje Tante Carina vertrekt vandaag naar Frankrijk en Jou ouders gaan 3 dagen naar Dordrecht.Dit is natuurlijk niets vergeleken met jou reis .Wat zul jij veel ervaringen op doen. Maar het begin is goed begonnen toch. Ik vind het knap van je. Maar als ik het zo lees zijn er veel jongeren die dat doen dus zul je niet gauw alleen zijn.Carolien pas goed op je zelf en neem op tijd je rust zodat je alles kunt verwerken al die nieuwe dingen die je ziet en mee maaktLeuk om je zo te volgen.
    Tot horens.
    Lieve groeten van ons.
    Joop en Marian Hilvarenbeek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 16011

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: