Regen, Regen en nog eens Regen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Regen, Regen en nog eens Regen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Regen, Regen en nog eens Regen

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2013 | Australië, Hervey Bay

De laatste dag in West Australie verliep rustig, lekker op mijn gemakje in de bank gehangen en nog even geskyped met papa en mama. Toen ik aankwam op het vliegveld in Perth, zag ik gelijk dat ik 2 uur vertraging had. Zo erg was dat niet, want ik zou om 4.00 (in de ochtend) aankomen in Cairns, enorm vroeg dus. Op het vliegveld gelezen. Na alle slaapsessies in het openbaar vervoer verwachtte ik ook in het vliegtuig te kunnen slapen, maar helaas. Het was er steenkoud (en ik had mijn zomerkleertjes aan), mijn nekkussen was kapot en dus heb ik de hele tijd wakker gelegen. Om 6 uur kwam ik aan en dan duurt de ochtend enorm lang.. Al snel kwam ik Karin tegen (een meisje waarmee ik al via internet contact had om samen naar Sydney te gaan reizen) en kletsen we gezellig over van alles en nog wat en natuurlijk onze reis. Een campervan huren is 1.5 keer zo duur als een auto en daarnaast drinken ze ook meer, dus besloten we een auto te huren en een tent te kopen, zodat we konden kamperen. Ook kwamen we een Oostenrijkse jongen tegen, die met ons mee wilde. Zo gezegd zo gedaan, op dinsdag ochtend was alles geregeld. Een compact car voor precies 4 weken. Die dag besluiten we met zijn 3en een scooter te huren en het regenwoud van Cairns te bekijken. Het was een self-guided tour, waarbij 4 uur genoeg zou zijn. Het waren erg lichte scooters, waardoor het rijden wel even anders was.. De tour was erg leuk, maar we hadden veel te weinig tijd, de helft hebben we dan ook niet kunnen zien. We waren dan ook net iets te laat terug, was de eigenaar al weg. Gelukkig kon hij die avond later terug komen, en vroeg niet te veel geld. Woensdagochtend gingen we de auto op halen en het was een veel grotere auto dan verwacht, super fijn. De auto heeft een automaat en ook cruise control en rijdt (mede) daardoor erg fijn. De eerste dag reden we opwaarts, naar Cape Tribulation. Daar heb je veel regenwoud en van alles te doen, maar we moesten eerst nog onze tent-spullen kopen. Een grote mall, en 3 mensen op zoek naar verschillende spullen. Wat een ELLENDE was dat, dat is echt niet handig. Het paste maar net in de auto (terwijl het echt een grote auto is) en toen konden we eindelijk doorrijden. We reden in een keer door, een mooie route tussen de rotsen en de zee in. Aangekomen vonden we al snel een camping en gingen we onze tent opzetten, een erg snel tentje! Die avond gekookt, gepooled en gekletst. Die avond wilde we nog op zoek naar dieren/beesten maar mijn hoofdlamp was niet heel sterk, dus gingen we op tijd naar bed. De volgende dag wilde we een wandeling/hike gaan maken, maar hij was dicht! Helaas. Even het strand bekeken (wat niet zo heel bijzonder was) en door gegaan. Na een korte wandeling in het regenwoud gingen we door naar de rivier, waar we per boot op zoek gingen naar krokodillen die daar leefden. We hebben er 1 gezien en 1 baby-tje! De tour was erg interessant doordat de gids erg gemotiveerd en enthousiast is. Terug gereden naar Cairns om daar een boottocht naar the Great Barrier reef te gaan. We vonden een tour voor een mooi prijsje, dus ik besloot om nogmaals te gaan snorkelen door het koraal. Het was een erg leuke dag, toch weer andere soorten koraal en vissen gezien. De tour was goed verzorgd en het eten was lekker. Bij terugkomst begon het in de avond al snel met regenen. Daardoor gingen we op tijd naar bed (na uit eten te zijn geweest bij een backpackers restaurant waar we een glas bier en een maaltijd voor maar 12 dollar kregen). Die volgende ochtend stonden we op en was de tent van de Oostenrijkse jongen al weg, zijn tent was dunner en was door de regen gaan lekken. Het regende nog steeds dus ook ik en Karin mochten de tent in de regen inpakken. We reden door naar Townsville, onderweg regende het constant! In Townsville aangekomen twijfelden we dan ook even of we wel wilden kamperen. Het informatiecentrum verteldde ons dat het de hele dag droog was geweest, dus gingen we toch kamperen. Na het opzetten van de tent begon het al snel met regenen en is het ook niet meer opgehouden, het tennispotje hield dan ook snel op. Echt balen, de volgende dag gingen we naar Airlie Beach, maar stopten we onderweg bij een dierenboerderij. Daar heb ik mijn nieuwe beste vriend leren kennen: de wombat. Dat is echt net een grote cavia mar beverharen. Echt een geweldig lief dier. Voor 25 dollar mocht ik een koala en een wombat vasthouden en ermee op de foto en dat kon ik natuurlijk niet laten. Het zijn echt onwijs lieve diertjes!! Aangekomen in Airlie Beach was het droog en hoorde we dat het de volgende dag nog goed weer zou zijn, maar vervolgens alleen maar regen. Karin en ik boekten een tour naar de WhitSunday Islands voor de volgende dag, want dat wil je niet in de regen doen. Ook hebben we die dag met de Oostenrijkse jongen besloten om niet meer samen verder te gaan. De klik was er niet en daarnaast wide hij veel andere dingen doen dan ons. Hij had die avond ervoor ook was andere mensen ontmoet en kon daarmee mee, dus dat was fijn voor hem. Karin en ik voelden ons gelijk erg opgelucht, zoveel fijner zonder hem! haha De WhitSundays, was een relaxte dag en het zand voelden aan als meel. Toch ben ik op dit moment zo verwend met mooie stranden, dat ik het niet heel bijzonder vond. De volgende dag vertrokken we in de regen op het gemakje verder zuidelijk. De auto was nu een stukje ruimtelijker, wat wel erg fijn is. We hadden een national park gevonden waar we beiden graag heen wilde, maar uiteindelijk zijn we uitgekomen in een ander park waar we een leuke wandelroute zagen met watervallen. Het was al 4 uur, waardoor we besloten daar te kamperen en de route de volgende dag te doen. Helaas hadden we minder geluk met het weer, het begon wederom met regenen. De volgende ochtend werden we dan ook weggestuurd door de eigenaar, als we nu niet zouden vertrekken dan was er een grote kans dat we vast kwamen te zitten en de wegen niet meer te rijden zijn. Snel de tent ingepakt en vertrokken, we baalden enorm en probeerde die dag dan ook zo veel mogelijk naar het zuiden te rijden en kwamen aan in Rockhampton. Daar zagen we leuke dingen om te doen en besloten we toch te gaan kamperen. We stonden vlakbij de rivier en helaas begon het ook daar al snel met regenen. We hadden een lekkere vis gekocht en waren we dus gezellig aan het koken onder de 4m2 die overdekt was. Ook die avond gingen we op tijd naar bed. De hele nacht heeft het geregend en die ochtend besloten we wel naar het cultureel centrum te gaan. Daar leerden we vanalles over de aborignals en hun geschiedenis. Het was veelal binnen, wat erg fijn was! Vervolgens reden we weg, springt er bijna een kangaroo voor de auto. Wel even schrikken maar gelukkig kon ik remmen waardoor Skippy vrolijk verder kon springen. De route staakten snel door een file, die veroorzaakt werd door wegwerkzaamheden. 1.5 uur hebben we stil gestaan en zagen we de river onder ons (we stonden op een brug) steeds wilder en voller worden. Later die avond kwamen we dan ook in Bundaberg aan waar we toch voor een hostel kozen, de regen was echt te heftig. Het hostel heette Cellblocks Hostel. We wisten de weg niet en heel toevallig zagen we 2 politie agenten waar we de weg naar de Cellblocks konden vragen. Aangekomen was het ook echt onder een politie bureau. Eenmaal ingecheckt kwamen we er achter dat het een heel vies hostel was vol met feestende jongeren. De halve nacht wakker gelegen door geschreeuw en rondrennende kinders. Een van mijn kamergenoten dacht een muis te horen, waardoor het halve hostel kwam kijken en een aantal dachten ook wel even de muis te vangen. Ik hoorde en zag niks, behalve die dronkenlappen. De halve nacht daardoor wakker gelegen, balen! Die volgende ochtend was dan ook zwaar, het regende weer en de tours over schildpadden gingen dan ook niet door (de schildpadden zijn nu aan het nesten daar). Dus besloten we dan toch maar verder te rijden in de hoop dat de regen uiteindelijk zal stoppen. Gisteren zijn we aangekomen in Harvey Bay waar we een kamer hebben met eigen badkamer en televisie! Kunnen we lekker relaxen en de hele dag binnen blijven als we daar zin in hebben. Vannacht heb ik dan ook heerlijk geslapen en ben nu heerlijk op mijn gemakje aan het doen. De weersvoorspelling is dat het vanaf dinsdag beter wordt, maar tegelijkertijd zijn er nu dikke overstromingen in Rockhampton, waar wij dus aan die rivier gekampeerd hebben. Alle wegen richting het Noorden zijn afgesloten, veel mensen in het hostel zitten hier dus ook vast. Gelukkig zijn wij dus op tijd vertrokken en hopen nu hier even tot rust te komen en dan de regen uit te gaan. Het regent hier niet zoals in Nederland en of Azie, maar echt de HELE dag door. Erg vervelend, maar we hebben hoop op de weersvoorspelling, uiteindelijk komt aan alles een eind. Ook heb ik inmiddels mijn reis naar Nieuw-Zeeland geboekt, op 14 februari vlieg ik naar Auckland. Mijn terugvlucht naar Australie heb ik nog niet geboekt, ik bekijk dat wel in Nieuw-Zeeland! Het reizen bevalt op dit moment dus even wat minder door het weer, maar ik weet zeker dat ik dat volgende week snel weer vergeten ben als ik in mijn bikini op het strand lig.

  • 26 Januari 2013 - 02:57

    Jeroen En Jeske :

    We love you

  • 26 Januari 2013 - 10:41

    Noepie:

    He moppie,
    Wat een pech dat he zo regent .....zag de foto"s van de overstromingen op je facebook, dat is echt heftig daar zeg !
    Gelukkig dat je bent doorgereden en even niet in het tentje slaapt....dat s toch wel een geruststelling. Verstandige meid he !
    In elk geval fijn dat je ook een maatje, Karin, hebt gevonden en niet in je eentje hoeft te reizen met deze weersomstandigheden.
    Bekijk het maar van dag tot dag, en inderdaad "na regen komt zonneschijn" !
    Dikke kus, pap en mam.

  • 26 Januari 2013 - 11:03

    Anja:

    Soms zit het mee en soms zit het tegen. Dat het nu even tegen zit is balen, ik gun je zo het tegenovergestelde. Het lijkt me wel raar om nu in de stromende regen te zitten terwijl ze op andere plekken in Australië snakken naar een beetje water. Die foto met die wombat is super, en natuurlijk heb je daar dan iets voor over om mee op de foto te gaan. Maar dat ze je daarvoor zo uitmelken? Lijst Azië wel. Aan je verhaal te zien regent het nog steeds, je verhalen zijn nog niet lang geweest. Ik hoop voor je dat het snel op houdt met regenen en je de weer leuke en gezellige dingen kunt gaan doen. Veel plezier nog tijdens de laatste dagen in Australië en alvast een goede reis naar Nieuw Zeeland. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is, dus ik kijk alweer uit naar die verhalen.
    Gr. Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 16002

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: