Chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Chaos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Chaos

Door: carolien

Blijf op de hoogte en volg

22 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi!

Om maar net als bij Hong Kong, een naam te geven,, aan Bangkok dan is het wel chaos. De mensen die er zijn geweest weten het vast, alles is chaotisch en ongestructureerd maar dan op een leuke manier.
Eenmaal aangekomen was ik best een beetje geschrokken van het verschil, voor Nederlandse standaarden is het hier behoorlijk vies! Op straat ruik je vanalles; er wordt gekookt, geleefd (veel ratten, straat katten en honden) en er wordt vel gereden door Tuk Tuk's e.d. In Nederland zouden de auto's hier niet goed gekeurd worden verwacht ik zo. Het hostel is gelukkig wel schoon en heeft geen ongedierte! Jeuhhhhh Dat is wel een hele opluchting. Na aankomst ben ik eerst veilig pizza weesten eten, want ik wist niet zo goed wat ik met het straat voedsel aanmoest. Later die avond ben ik met een Engelse op Khao San Road (waar veel terrassjes kraampjes en kroegen zijn) gaan eten en het smaakte me prima! Dat was een hele opluchtng :D Nog een bucket gedronken en vervolgens op tijd gaan slapen, op zaterdag ging ik naar de weekendmarket met een Nederlands meisje. Alleen de bus halte zoeken, was al heel chaotisch, maar ook de busrit. Uiteindelijk de markt gevonden en dat was wederom: chaotisch. Grote barrakken met veel kraampjes er in. Maar goed dat jij er niet bij was papa, haha. Het was echt heel erg leuk en ik heb mij nog netjes gedragen: thuisgekomen met 2 nieuwe tassen en een shirtje vor samen 390 baht. Wat ongeveer 10 euro is. Vervolgens Thaise curry geproefd. heet maar lekker. Na een tussenstop in het hostel op stap geweest en het was chaotisch geweldig. Weinig kroegen, veel terrasjes die harde muziek draaien en overal op straat wordt bier en buckets (emmertje met mix of cocktail) verkocht. Ondertussen liet het Nederlands meis haar benen even harsen en lieten 30 andere toeristen zich op straat masseren (de voeten). Om 3 uur sloot dat alles maar ging het illigale feestje gewoon door. Straat DJ inclusief straat verkoop van drank. Janner dat er geen openbare wc's waren want dat betekende voor mij heel de avond ophouden. De enige WC die er was, zat vol met ratten en kakkerlakken, en datgng mij dan net iets te ver. Om 6 uur waren we thuis dus vandaag eerst lekker uitgeslapen, om vervolgens een walking tour te gaan doen, die in de lonely planet stond. Ik was nog geen 10 minuten onderweg, of een man had al een tuk tuk voor mij geregeld voor20 baht en die ging mij alle toeristische hoogstandjes laten zien. . Tempels en budha's, waar ik de namen al van kwijt ben, maar super mooi! Bij de laatste bezienswaardigheid ben ik mijn chauffeur kwijt geraakt, terwijl ik nog niet eens betaald had. Na 30 minuten zoeken toch maar terug naar het hostel gegaan. Morgen ga ik met de trein naar Ayutthaya. Bedoeling is om daar 2 nachten te logeren!

Leuk om al die reacties lezen. Hoe is het leven daar?

liefs,

Carolien

  • 22 Juli 2012 - 17:37

    Noepie:

    Hè moppie, wat een avontuur! Bangkok is dus heel anders dan Hongkong, meer rommelig en vieze beesten , maar toch goed kunnen feesten, past wel bij jou ( grapje). Papa vindt n markt wel leuk in Turkije omdat het zo goedkoop is, en loopt en fietst hier ook hele dag met navigatie rond ,dus hij denkt dat hij niet kan verdwalen ! Het is eindelijk lekker weer en morgen gaan we 5 dagen naar renesse, hebben er zin in ! Ben benieuwd wat er in attayutha of zoiets te zien of doen is, is dat ver weg van Bangkok? Pas goed op jezelf( beter de chauffeur kwijtraken dab je spullen !) en geniet ervan , dikke kus pap en mam

  • 23 Juli 2012 - 14:26

    Marie-jose:

    Hallo carolien
    Wat een avontuur.de cultuur verschillen zijn wel erg groot.wel spannend wat je daar allemaal
    Mee maakt.ALs je straks weer terug in nederland bent dan besef je pas hoe goed wij het hier hebben.Maar ik geloof wel dat de mensen daar ook gelukkig zijn.ZE zijn daar wel heel dankbaar als ze iets voor je kunnen doen (dat was teminste op balie wel zo)
    Op balie hadden ze ook mooie resorts waar ze heerlijke massages gaven is dat daar ook waar je nu bent. Want dat is afentoe best een aanrader.Nog veel plezier in je ondekkings reis ,en ik
    Lees met plezier je veslagen grt en kijk goed uit.

  • 24 Juli 2012 - 06:53

    CAROLIENGAATOPREIS:

    HALLO cAROLIEN

    WAR SPANNEND ALLEMAAL EN DIE RATTEN MOET ER NIET AAN DENKEN.iK ZOU ALS IK JOU WAS LAARZEN AAN DOEN KUNNEN ZE NIET BIJ JE TENEN..
    vOEL JE JE EIGEN WEL VEILIG MET AL DIE MENSEN DAAR IK DENK DAN AAN JE PERSOONLIJKE SPULLEN GELD PASPOORT ENZ.
    mAAR WATEEN ERVARINGEN ALLEMAAL .
    WORDT DAAR OOK VEEL GEBEDELD ?
    WEL LEUK DAT JE DAAR GELIJK CONTACT KRIJGT MET ANDERE REIZIGERS DAT ZOEKT ELKAAR DENK IK OOK WEL OP.
    HOELANG BLIJF JE DAAR?
    IK VIND DIE DRANK IN DE EMMERS OOK WEL EEN GOEIE GA IK OOK DOEN ALS DE FAMILIE BIJ ELKAAR KOMT ALLEMAAL EN RIETJE HOEF IK GEEN GLAZEN TE GEBRUIKEN.
    NOU CAROLIEN LEUK OM HET TE LEZEN .TOT HORENS EN PAS OP VOOR HET ONGEDIERTE.
    LIEFS TANTE MARIAN

  • 28 Juli 2012 - 17:03

    Lindsay:

    Lieffie!!

    Heerlijk om je verhalen te lezen. Dit is zooo herkenbaar.
    Lekker genieten van de chaos. Enja, die chaos ga je vanzelf leuk vinden :D

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 15975

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: