Ayuthaya en Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Ayuthaya en Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Ayuthaya en Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

De trein nemen is hier al een heel avontuur. Ik had de verkeerde bus gepakt, maar niemand die hier nee durft te zeggen dus ik dacht heel de tijd dat ik in de goede bus zat, totdat ik uitstapte. Gelukkig zijn wel echt alle Thaise mensen bereid je te helpen. Een man belde met zijn mobiel gelijk welke bus ik dan moest pakken. 20 minuten lopen naar de volgende bushalte en vervolgens zat ik dan echt in de goede bus. Op het station een ticket gekocht en ook een ticket voor naar het Zuiden (Full Moon Party!) De trein zat vol met locals wat het erg leuk maakte. Zowel het naar buiten kijken, als het naar binnen kijken was erg interessant. Buiten zag ik van alles, van sloppenwijken tot een luxe golfbaan maar ook zag ik villa's en dieren. Binnen zag je mensen die langs liepen met eten en drinken, wat behoorlijk kon stinken. Maar ook was er een jongen die allemaal doosjes bij zich had. Toen ik vroeg wat er in zat, zaten er baby beestjes in die leken op een eekhoorn-hamster. Eenmaal uitgestapt ging ik op zoek naar een slaapplek. Ik kende een straat waar vele guesthouses zaten maar die had ik wederom niet 1,2,3 gevonden. Eenmaal gevonden kwam ik aan bij Tony's place die nog een kamer over hadden. Ze lieten bij de kamer zien, die er goed uitzag. Toen ik mijn gegevens aan het opschrijven was, kwam ik een meisje tegen (Eva) die ook op zoek was naar een kamer. Alles zat vol dus bood ik haar aan om de kamer te delen. Ze was Duits en besloten samen een fiets te gaan huren en de stad te gaan verkennen. Wat een ontzettend mooie stad. Veel te zien van vroeger, hoe de stad er toen uit zag. Allemaal soort pagodas. Terug gegaan om te gaan eten en in de avond gingen we een biertje drinken. We zagen 2 meisjes ook alleen zitten en vroegen of zij er bij wilden zitten. Dat wilden ze wel en zo zaten er nog 2 andere (Justine uit Nederland en Tuba uit Zweden) meiden bij. Samen bieren en het was erg gezellig. Om 2 uur ging ik slapen en de volgende dag weer op tijd opgestaan om verder de stad te verkennen. In de ochtend naar de floating market gegaan, wat ik erg vond tegen vallen. De fietstocht er naar toe, over een weg waar geen regels of verkeerstekens staan was een groter avontuur. Toen had ik zin in een massage, waardoor ik een Olie Massage gevraagd had. 200 baht voor 1 uur. Ik kreeg een Thaise massage die over het algemeen lekker was;) Daarna een boodtrip om de laatste tempels te gaan bekijken. Hier ging Tuba ook mee, en was erg gezellig en mooi. Die avond ben ik redelijk op tijd gaan slapen, de volgende dag om 8 uur de lokale bus richting Kanchanaburi, samen met Eva. En dat was een heel avontuur, ja alweer! 2 bussen, die samen 4 uur duurde. Eenmaal aangekomen vonden we al snel een guesthouse, waar 2 kamers beschikbaar waren. Toch wel fijner dan met 1 vreemde en 1 sleutel. Die dag gaan rond lopen en toen kwam ik al snel bij een zeer interessant museum terecht: Birma en Thai railway museum. Het ging over de 2e wereld oorlog, waar vele gevangen gewerkt hebben aan een spoorweg van Birma naar Thailand. Dit werd geleid door Japan en er zijn o.a veel Nederlanders omgekomen. Vervolgens was er een gedenkplaats. Later die middag ben ik op zoek gegaan naar een excursie en uiteindelijk besloten om een 2 daagse jungle tour te doen. Ik sliep op een rafthouse (wat betekent dat je op het water een huisje hebt) dus na veel gewiebel en gekraak van beesten ben ik toch in slaap gevallen. Om 7 uur op, op naar de jungle tocht. En die was zo gaaf! Eerst naar een waterval, nog een museum over de tweede wereld oorlog, die precies dezelfde tekst had als het museum waar ik al geweest was). Vervolgens lunchen, en door naar een hot spa. Een zwembad met 43 graden en daar tegen over een koude rivier. Het was een leuke ervaring en ik kwam nog Finnen tegen! In de middag gingen we dus beginnen aan de trekking. Samen met Bas ( degene die ook de jungle tour had geboekt) en Noem (de gids) gingen we 3 uur hiken. Dat was wel va een ander kaliber dan mijn vorige hiking tour, het waren namelijk 5 uren en 5 rivieren die ik over moest steken (met een sterke stroming, over een stukje boomstam of een rots en deels door het water) en stukken met een hele grote afgrond, maar ook stukken waar ik moest bukken voor een omgevallen boom. Of dat allemaal niet al heftig genoeg was, kwam het met bakken uit de hemel en zagen we een cobra slang. Die liet mij toch behoorlijk schrikken. Eenmaal aangekomen in het dorpje waren het pakweg 6 boomhutten. Een gemeenschappelijk ruimte, waar gekookt kon worden en gezeten. That's it. Noem ging daar met zijn dorpgenoten voor ons koken. Na behoorlijk wat tips gehad te hebben van Bas over Laos, Combodja en Vietnam. Om 9 uur ging ik slapen, wat met oordoppen goed lukte. De volgende dag stond het ontbijt klaar en moesten we natuurlijk naar beneden. Dat was over de weg (die van klei en zand was en het had de hele nacht geregend.) Weer enorm glad maar wel een stuk minder zwaar dan die dag ervoor. Terug bij de auto (want we waren met een jeep het eerste stuk gereden, waarbij we achterin de truck stonden!) weer een stuk met de jeep gereden om vervolgens op de olifant verder te gaan. Dat was echt heel gaaf! Ook het bamboo raften (op een vlotje van bamboo met de stroming mee) gingen we vervolgens lunchen en nog met de trein van het spoor wat er nog lag uit de tweede wereld oorlog. Terug in het dorp aangekomen op zoe naar een guesthouse. En ik wilde verplicht een kamer met airco en warme douche. Want ik was enorm vies en alle kleren waren nat. Eenmaal gevonden was ik zo blij dat ik weer lekker kon douchen. Wat stonk ik en wat was ik vies. Maar wat had ik ontzettend leuke en gave dingen gedaan!! Die avond samen met Bas gegeten en vervolgens in een rasta bar biertjes gedronken. Om 12 uur was ik bekkaf en ging ik lekker slapen. Vandaag heb ik dan ook lekker uitgeslapen en heb ik de bus naar Bangkok terug gepakt. Morgen ga ik namelijk met de nachttrein naar het zuiden, waar ik zeer hoogst waarschijnlijk Jeske en Anouk zal tegen komen, dus dat wordt enorm leuk.
Afgelopen week was dus enorm gaaf! Het reizen bevalt me enorm goed. Ik hoop dat het weer snel beter wordt en dat mijn muggenbulten een beetje gaan zakken in aantal en in grootte. Ik heb er nu zo'n stuk of 40. Waarvan er op een stuk of 6 blaasjes zitten en ik hoop echt dat die niet gaan ontsteken.
Ooh een daarnaast blijf ik nog wat langer in Azie, heb van de week mijn ticket omgeboekt. Ik vlieg nu 25 september naar Perth. En dan 25 oktober naar Cairns. Ik wil namelijk ook Cambodja en Vietnam zien want tot nu toe ben ik alleen maar mensen tegen gekomen die mij dat aanraden! En nu ben ik er toch ;)

Tot schrijfs weer!

  • 28 Juli 2012 - 15:12

    Noepie:

    hoi moppie,
    wat ben jij dapper zeg, zo door de jungle trekken. een geweldige ervaring !Al die beesten en wat eng met die cobra slang.... nou ben je vast niet meer bang voor een paar muisjes ! En wat fijn dat je er foto's bij hebt gedaan, heel leuk vooral op die olifant ! Je ziet er goed uit en ik lees dat je het enorm naar je zin hebt. Je bent nog geen 3 weken weg, maar het lijkt veel langer.... zoveel heb je al meegemaakt.
    Wel vervelend van die muggen ( je hebt toch wel deet gesmeerd en klamboe gebruikt ?), hoop dat je er geen last van krijgt ! Snap wel dat je nog wat langer in Azie wilt blijven en ook Cambodja en Vietnam wilt zien, de wereld is zo groot,straks is een jaar nog te kort !!
    Maar Nederland is ook mooi hoor ( als de zon schijnt zoals afgelopen week ); wij hebben veel gefietst in Schouwen Duiveland, heerlijke dagen gehad. Ome Joop en Aukje waren er ook en we hebben samen gegeten op het terras, was een leuke avond ! En gisteren paling gegeten bij oma ( veel groetjes van oma en van Piet !!!)
    Hier dus alles ok ! Nu ga je weer terug naar Bangkok, inderdaad fijn als je Jeske en Anouk daar ziet, kun je lekker bijkletsen. Veel plezier en pas goed op jezelf !!! Dikke kus, pap en mam.

  • 28 Juli 2012 - 17:24

    Lindsay:

    Haaa meis,

    Leuk verhaal!! Doe even een regendansje!! Dat helpt in Thailand ;).
    Hopelijk wordt het weer beter als je op het eiland bent en tijdens de full moon party.
    Fijn dat je veel leuke mensen tegen komt, dat maakt het reizen alleen maar leuker!
    Hopelijk heb je een goede reis in de nachttrein en ik zal hier ook een regendansje doen!
    Dat is trouwens wel nodig, want de zon is alweer een klein beetje verdwenen.....

    SHINE!!!


    xxxx

  • 29 Juli 2012 - 10:07

    Carolien H:

    Carooooooooooo,

    You go girl ;)! Ik doe het je niet na, doodeng haha. Raak al in paniek als ik een grote spin zie zitten ;)

    Wat maak je ontzettend veel mee en wat leuk dat je al zoveel mensen hebt leren kennen. Ik heb ook een olifantentour in Thailand gedaam, echt super. Heb je ook nog zo'n show gezien? Dat vond ik toen zo zielig. Gelijk heb je dat je langer in Azie blijft. Je bent er inderdaad toch en hebt alle tijd. Hier gaat alles goed. Olympische Spelen zijn begonnen, dus dat is super leuk!

    Nou meis, heel veel plezier nog. Take care en tot schrijfs!

    X Caro

  • 29 Juli 2012 - 13:08

    Marthe:

    Ha Carolien,

    Wat een leuk verslag weer om te lezen!
    En wat een vol (avondtuurlijk) programma!
    Ik heb je foto's ook gezien, het ziet er echt goed uit!

    Geniet nog lekker!

    X Marthe

  • 29 Juli 2012 - 17:19

    Jannyligtvoet@xs4all.nl:

    Hoi wereldreizigster en avontuurierster,

    Vol bewondering heb ik je verhalen gelezen. Wat Thailand betreft zijn ze me erg herkenbaar. Wij waren er vorig jaar ook. Wat heb je al veel meegemaakt in de drie weken die je weg bent. Ik neem mijn petje af. Carolien, geniet er van.
    Janny

  • 30 Juli 2012 - 10:54

    30 Juli 2012, Door Anja:

    Ik ben net terug uit Cuba en heb daar een prachtige reis gehad. Ik ben met dolfijnen gaan zwemmen en heb de door twee dolfijnen de lucht in laten torpederen. Helemaal geweldig!
    Als ik jouw verslag lees waan ik me weer in Thailand. Maar ik lees dat je veel meer aan het doen bent, super gaaf. Je hebt groot gelijk dat je alles doet wat je kunt en durft. Die belevenissen nemen ze je niet meer af en je hebt iets prachtigs om naar terug te kijken! Heel veel plezier en tot je vorlgende verslag!
    Anja.

  • 02 Augustus 2012 - 16:52

    Jeske:

    Enorm leuk dat je ons gaat zien;) Heb je net een mail gestuurd over hoe en wat.. Hopelijk lees jedat nog op tijd! En anders zien we je tussen de 50.000 andere mensen met een emmertje ;)

    Heel leuk om je blog te lezen, herkenbaar!! :)

    dikke kus!

  • 03 Augustus 2012 - 21:11

    Lins:

    Meis,

    We willen weer een nieuw spannend verhaal :D
    haha

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15966

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: