Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Blijf op de hoogte en volg

06 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Hier weer een nieuw verhaal, voor in ieder geval Lindsay. In Bangkok heb ik Wat Po bezocht (tempels) en na kort wat gegeten te hebben ging ik naar het trein station. Voor de zekerheid, heb ik deze keer maar de taxi gepakt, want ik wilde niet mijn trein missen. Hier in Thailand weet je het nooit zeker. Ik was 2.5 uur te vroeg maar er was meer dan genoeg te zien dus ik vermaakte me wel. Toen ik in de trein stapte wist ik niet wat ik zag. Moest ik daar gaan slapen en bijna 12 uur in doorbrengen? Er zaten alleen maar locals in, het was er enorm warm en vies. Ook zaten er gaten in de grond. Toen de trein vertrok en wederom maar weer 30 km/h reed was dat dan ook niet heel erg. Ik was best moe en om 20.00 kwam een mannetje de bedden klaar maken. Ik zag schone lakens en dat was dan ook een hele opluchting! Naar verwachting sliep ik dan ook snel in. Toen ik uit de trein stapte heb ik 2 uur op de bus gewacht, met veel frustratie;) De boot stond al wel op ons te wachten. De boot zou er 1 uur over doen, maar dat zijn er 3 geworden. Gelukkig was het lekker weer en had ik een stoel op het dakterras van de boot. Muziekje op, mooit uitzicht: Heerlijk! Aangekomen op Koh Phangan een mini-busje gepakt naar het hostel. Waar ik in eerste instantie alleen aankwam en de eerste nacht ook daadwerkelijk alleen was. In een kamer met 21 bedden is dat toch een beetje vreemd. De eerste dag heb ik een scooter gehuurd en ben ik gaan rond rijden. Enorm leuk, maar ook spnnend want er zijn hier behoorlijk wat heuvel die stijl zijn (op de borden staat dan 20%). De volgende dag naar een van de uitkijkpunten van het eiland geklommen en toen ik daarvan terug was had ik een kamergenootje: Cath uit de USA. Vanaf toen is het eigenlijk elke dag hetzelfde gegaan: Eten rond 20, dan een bucket halen en rond 23/24 feesten. Er waren pool party's, beach party's en jungle party's. In het begin keek ik mijn ogen uit. Alle meisjes (ook niet alle, wel heel veel) waren zeer schaars gekleed en met het stappen leek het maar om 2 dingen te gaan: dronken worden en dan scoren.. Gezellig praten hoorde dus niet in dat rijtje. Gelukkig leerde ik al snel andere mensen kennen die het zelfde motto hadden als ik: gezellig een drankje en dansje doen en kletsen. Vrijdag zouden Jeske en Anouk aankomen, dus ik de scooter weer gehuurd en naar de pier gegaan. Maar zoals ik stiekem al dacht kwam die boot niet op tijd dus ging ik naar het hotel van hen, om uiteindelijk een berichtje achter te laten voor de volgende dag. Dat was een heel avontuur opzich, want het hotel lag midden in de jungle. Alles overleefd, geen brokken! Op zaterdag werd ik rond half 1 wakker en om 10 over half 1 stonden Jeske en Anouk ineens in de kamer Dat was natuurijk super! Samen op het strand bijgekletst en tips gekregen over Laos en Chiang Mai. 's avonds hier in het Hostel met iedereen voorgefeest en rond 2 uur kwamen we uiteindelijk op de Full Moon Party aan.Super gezellig, maar ook hieraan kwam een eind. Aan afscheid nemen went nooit. De volgende dagen uitgebrakt. Morgen laatste dagje strand want op 9 augustus vlieg ik naar Chiang Mai om weer wat meer cultuur te gaan zien. Het feesten en stranden is leuk, maar stiekem ben ik blij als ik weer wat anders kan gaan doen. Feesten kan ik thuis ook!
Ik voel me nu weer helemaal top, lekker nog een dagje strand (wat natuurlijk absoluut niet verkeerd is!) Ik begin steeds meer gewend te raken aan dat alles te laat komt, de Thaise mensen wel gebrekkig engels spreken maar het totaal niet verstaan en dat het overal chaotisch is!


  • 06 Augustus 2012 - 17:51

    Anke:

    Carolien,

    Wat een leuke verhalen, wat doe je toch leuke dingen en ik lees dat tijd en structuur daar geen rol speelt. Dat zal toch wel wennen zijn, maar ja alles went nietwaar.
    Leuk dat je zoveel te zien krijgt en met zoveel mensen in contact komt.
    Gisteren nog met jullie pap en mam gesproken bij Willem en Janny, ze missen je wel, maar zijn ook reuze trots op alles wat je doet.
    We zien weer uit naar het volgende verslag, veel plezier.

    Groetjes Anke en Peter

  • 06 Augustus 2012 - 19:03

    Noepie:

    Hoi moppie,
    wat een andere wereld he..... daar is de NS nog heilig bij !
    Wij zijn hier behoorlijk verwend, maar ook altijd gejaagd en alles moet op uur en tijd. Zo te lezen leer je dat daar wel af. Gelukkig blijf je jezelf ( had ook niet anders verwacht) en maakt op een leuke manier lol. Super feestje met Jeske en Anouk zeker. Nu nog even relaxen op het strand en dan weer verder.
    Kijk je wel goed uit met die scooter ( zo alleen in de jungle vind ik niet zo'n succes hoor !). Goede vlucht donderdag naar ChangMai en laat snel horen wat je daar gaat doen en hoe het is !
    Dikke kus, pap en mam

  • 06 Augustus 2012 - 22:52

    Tom & Manon:

    Hoi Carolien,

    Zo te zien ben je goed aan het feesten. Wij zijn al aan het aftellen voor Mexico, nog maar 23 dagen en dan zitten we met onze luie kontjes in op het witte strand. Het strand bij jou ziet er ook heel mooi uit. Alvast veel plezier in Chang Mai. 's morgens heel koud maar daarna heerlijk zegt Manon.

    veel plezier.

    xxx Tom & Manon

  • 06 Augustus 2012 - 23:02

    Anja:

    Hallo Carolien
    Heerlijk om je verhaal weer te lezen. Je bent inmiddels goed op de hoogte van de werkwijze in Thailand, maar doe zoals de Thaise bevolking doet, blijven lachen. Het land is te mooi om ergens een drama van te maken en zo te zien kom te toch steeds op de plekken waar je moet zijn. Vergeet in Chang Mai niet naar de avondmarkt te gaan, een hele leuke markt die ook veel zijstraatjes kent, met daaraan weer kleine pleintjes, waar vanalles te beleven is. Ga je ook de Langnekken bezoeken of naar de olifantenschool? Wat je ook gaat doen, heel veel plezier en tot je volgende verslag!
    gr. Anja

  • 07 Augustus 2012 - 15:53

    Marthe:

    Ha Carolien,

    Leuk om je verhaal weer te kunnen lezen!
    Je onderneemt veel verschillende dingen!
    Geniet nog lekker van je laatste dagen daar en veel plezier alvast op (denk ik) het nieuwe eiland!
    Lees ik in je volgende update wel weer hoe dat was! =)

    X Marthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 16004

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: