1 month anniversary - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu 1 month anniversary - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

1 month anniversary

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag, 10 augustus is het precies 1 maand geleden dat mijn reis begon. Wat heb ik al ontzettend veel gedaan in 1 maand tijd, dat mag nog wat beloven voor de komende maanden.

Ik ben op dit moment in Chaing Mai, waar ik gisteren laat ben aangekomen. Alle hostels zaten vol, waardoor ik in een guesthouse zat met een eigen kamer (inclusief badkamer!) ook erg fijn. Het was wel even spannend, want de receptie zou om 22.00 sluiten en ik kwam pas om 22.15 met het vliegtuig aan. Gelukkig was er nog iemand en was het een schone kamer. Ik ging vervolgens de muziek achterna, waar een live bandje muziek aan het spelen was. Heerlijk om naar te luisteren en in mijn hoofd te bedenken welk liedje ze precies aan het zingen waren, want de uitspraak was niet helemaal zoals het hoorde. Daarna nog een korte vuurshow bekeken om vervolgens heerlijk te gaan slapen.
De volgende dag op naar het Hostel, waar ik heb bekeken wat ik allemaal wilde gaan doen. Er is hier zoveel te doen, zo veel keus en ik moet natuurlijk ook bedenken wanneer ik naar Laos ga, wat ik daar wil doen, en hoe ik dan weer wegga. Na het een en ander uitgezocht te hebben ben ik er achter!Er staat in ieder geval veel leuks op het programma en op vrijdag 17 augustus ga ik naar Laos. Het zal een 2 of 3 daagse tocht worden, dat heb ik nog niet helemaal besloten.
Eind augustus vlieg ik dan naar Vietnam, omdat overland niet handig is ivm visa. Maar alles is uiteraard nog wijzigbaar, haha.

Afgelopen maand ben ik veel verbaasd geweest. Over de andere culturen (zowel van de landen zelf, als van de mensen om mij heen) en van de dingen die ik allemaal al gedaan heb. Hong Kong was echt een mix tussen Aziatisch en westers, en Thailand is dan weer echt Aziatisch, maar heeft in het zuiden dan weer een echt Westers tintje. Hier in het Noorden zie je gelukkig de echte cultuur weer. Ik heb vanalles gedaan, van rustig aan op het strand geleden, tot en met jungle tochten, vuurspugen, armworstelen, kanoen op de zee, hike tochten, scooter rijden (incl. de jungle in) en de rest wat allemaal in de blogs staat. Ook heb ik mijzelf moeten aanpassen, mijzelf constant insmeren met zonnebrandcreme en muggenspul, anders zie ik rood. Maar ook naar een wc wat alleen een gat is, een douche boven de wc, niet kunnen doortrekken, altijd blijven lachen tegen de mensen en natuurlijk de eetgewoontes van de mensen hier, het vlees is niet te pruimen dus ik ga door het leven als vegatarier. Dit alles went, zelfs de ratten en kakkerlakken die over de vloer lopen.

Tot nu toe heb ik het dan ook erg naar mijn zin! Wel vind ik het jammer dat ik nog niemand heb ontmoet waar ik dan voor een wat langere tijd mee kan reizen, maar tegelijkertijd bied dit mij de kans om precies te doen wat ik wil, wat mij het gevoel van vrijheid geeft!

Ik zal aan het eind van deze week vertellen wat ik allemaal gedaan heb. Ik heb in ieder geval heel veel zin in morgen, dan ga ik mijn grote vriend Capibara (/Sebastiaan) ontmoeten. ik zal hem in ieder geval de groetjes doen van Lindsay en Richie (Ja Lindsay je mag Richie nu ook wel lastig vallen ;)

Ik vind het erg leuk om de reacties te lezen, en natuurlijk hoe het daar allemaal gaat. Ik zeg laat maar horen!!

  • 10 Augustus 2012 - 15:26

    Noepie:

    hoi mop,
    fijn om weer eens iets van je te horen (lezen). Knap dat je je zo weet aan te passen, met het eten,die vieze beesten en toiletten !! En dan al dat gereis per vliegtuig, trein ,bus enz.Het lijkt ons wel vermoeiend, steeds nieuwe plaatsen/indrukken/mensen.....maar nu blijf je 1 week in chang mai , dat is fijn, je moet immers niks en hebt tijd genoeg toch ! Iedereen die dit leest is nu vast benieuwd wie je grote vriend Capibara Sebastiaan is ( wij weten het !), ze denken vast een nieuwe liefde ! Doe je er volgende keer wat foto's bij ? Groetjes en dikke kus , pap en mam

  • 10 Augustus 2012 - 20:09

    Anke:

    Hallo Carolien,

    Wat maak jij veel mee en wat zul je straks weer genieten van een gewone simpele douche in Nederland.
    Ik sta er versteld van, dat je niet bang meer bent voor ratten en kakkerlakken, voor een muis heb je destijds je kamer verlaten.
    Wij zijn wel benieuwd wie je morgen gaat ontmoeten, een nieuwe vlam?
    We lezen het wel of we horen het morgen misschien wel van jullie pap en mam, zij komen bij ons barbucueën samen met Janny en Willem.
    Nou geniet maar van alles en tot schrijfs.

    Groetjes Anke, Peter en de rest van de familie Vromans

  • 11 Augustus 2012 - 00:03

    Anja:

    Het is hier nog net 10 augustus, als ik je verhaal lees. jullie pap en mam zijn net weg, ze zij begonnen aan hun BBQ-weekendje, want vandaag zijn ze bij mij geweest, samen met de rest van ons schoolteam, inclusief aanhang. Het was erg gezellig. Maar natuurlijk is het weer erg leuk om te lezen hoe het met jou gaat, wat je allemaal weer weggedaan hebt en wat je binnenkort gaat doen. Heb je het Ahka-volk al gezien of kom je daar niet.
    Blijf genieten en tot je volgende verhaal.
    Anja

  • 12 Augustus 2012 - 17:51

    :

    Geheime vriend? Zie foto!!

  • 12 Augustus 2012 - 17:51

    :

    Geheime vriend? Zie foto!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 16021

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: