Bye Bye Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Bye Bye Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Bye Bye Thailand

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zaterdag ben ik met de taxi, die hier makkelijk te vinden zijn, naar de Chiang Mai Zoo gegaan. Wat was dat ontzettend leuk!! Een groot aquarium en ontzettend veel dieren, waar onder mijn grote vriend Capibara Sebastiaan! haha, zie de foto die ik geplaatst heb bij de vorige tekst. De dieren werden gelukkig goed verzorgd en er waren enorm veel locals en andere aziaten. Die avond ervoor ben ik met een groepen mensen van het hostel naar de nightmarket geweest, waar ze wel wat veel van het zelfde hadden, dus kwam ik thuis zonder iets gekocht te hebben. Dat is natuurlijk ook wel een nieuwe ervaring! Op de terug weg zijn we naar de rooftop bar geweest, een een biertje gedronken. Een erg relaxte omgeving. Toen we terug kwam zat er nog een groep wat biertjes gedronken, wat erg gezellig was maar vooral erg grappig. Zij waren al behoorlijk dronken en een Engels meisje was jarig en ging cake voor ons halen. Toch wel op tijd naar bed, want ik wilde op tijd naar bed voor de dierentuin.
Zaterdag avond was het plan om op tijd naar bed te gaan, maar er waren wat mensen die naar de thaise box wedstrijd gingen. Ik besloot toch maar mee te gaan, ik was wel benieuwd naar dit gedeelte van Thailand. Ik was vooral weer heel erg verbaasd. Kinderen van 10 in de ring? Mensen knock out slaan? Maar al met al kon ik het wel aanzien, en had ik nog een leuk gesprek met een Israelisch koppel, die er met hele andere ogen naar keken. Dan besef je weer hoe veilig Nederland is en dat je dan ook heel anders naar vechten en dergelijke aankijkt. Zondag werd ik om 7 uur opgehaald en ging ik een hele dag verschillende dingen bekijken: een hotspring, een witte tempel (heeel mooi) en vervolgens naar the golden triangel, waar Thailand, Birma en Laos samen komen in 1 rivier, de Mekong. Na een lange busrit, en een lunch, gingen we naar de kleine dorpjes waar verschillende stammen leven. Een kleine twijfel of het echt waar was ( 30 bamboe huisjes en 30 kleine winkeltjes) maar om de verschillende kledingdrachten en gewoonten te bekijken was enorm interessant. Vooral de Long Necks (die gouden ketting om hun hals dragen om hun nek langer te maken) was erg boeiend, vooral als ik de kinderen zag, die pas 4 jaar oud waren. De kettingen waren tussen de 1 en 5 kg..
Om 21.00 was ik terug en de volgende dag ging ik weer nar de jungle! 2 dagen deze keer. Deze keer was de groep wat groter, wat wel erg gezellig was. De eerste dag ging vooral om het hiken, en kwamen we in een dorpje aan. Een erg opdringerig en beetje brutaal Thais meisje van 7 sliep ook in dat dorpje, wat meestal erg grappig was. Na een maaltijd, inclusief kampvuur en gitaar op tijd gaan slapen om naar het olifanten rijden te gaan. Erg zielig, want ze sloegen de olifanten heel hard. Daarna gingen we ziplinen en vervolgens bamboo raften. Als laatste ben ik gaan raften, op een best wilde rivier. Weer heel wat angsten overwonnen dus. Maar het was vooral heel gezellig! Toen ik terug kwam, ben ik met wat mensen van het hostel ingehaakt en gaan eten en stappen! Vandaag heb ik dan ook even een rust dag ingepland en heb ik besloten dat ik morgen avond met de slow boat naar Laos ga, waar ik dan zaterdag zal aankomen.

Ik heb het enorm naar mijn zin gehad in Thailand, maar ben ook heel benieuwd naar de volgende landen!

Afgelopen week ook leuk met papa en mama gesproken via Skype. Altijd leuk om contact te hebben met het thuis front. Ik heb het op het moment erg naar mijn zin. Veel leuke gesprekken met verschillende mensen over de hele wereld en veel leuke gesprekken over inzichten.

Ik zal snel weer wat foto's plaatsen!

  • 15 Augustus 2012 - 11:42

    Anja:

    Hallo Carolien,

    wat gaat de tijd snel zeg, dat je nu Thailand alweer moet gaan verlaten. Maar het volgende land lonkt alweer. Ik ben erg benieuwd, zeker omdat ik dan niets uit je verhalen meer zal herkennen, wat tot nu toe wel het geval is geweest.

    Have Fun in Laos!!!

  • 15 Augustus 2012 - 11:56

    :

    Hoi Anja, leuk om te lezen dat je mijn blog zo bijhoudt! Wellicht gaan mijn nieuwe verhalen, jouw nieuwe reis worden. Ik hoorde van papa en mama dat de BBQ gezellig was geweest bij jouw thuis, dat is in ieder geval mooi! groetjes!

  • 15 Augustus 2012 - 16:51

    Noepie:

    Hoi moppie, wat een mooie verhalen weer ! Ben benieuwd hoe het in Laos is. Als je wilt kan ik het adres van Ine nog geven ( zij had je nog verwacht, had wat info voor je klaarliggen). Vandaag heeft oma beide kaarten van je ontvangen, vond ze erg leuk en moet je de groetjes doen ! Morgen ga ik voor het eerst werken met de nieuwe groep, dus vertek volgende keer wel hoe het was. Goede reis naar Laos en hoop snel weer van je te horen/lezen. Dikke kus, mama ( en natuurlijk ook papa).

  • 16 Augustus 2012 - 12:44

    Carolien:

    Ik ben ook erg benieuwd hoe Laos is, kom er snel genoeg achter, nog 1 nachtje Thailand. Net mijn eerste US dollars opgehaald, want die heb ik nodig voor mijn visa hier. Ja graag, ik ben dat helemaal vergeten maar alle tips zijn natuurlijk welkom. Kun je het adres via e-mail sturen? Fijn dat oma de kaarten aan heeft gehad!! Succes met werken en spreek je snel. Over je mailtje trouwens, heb net een usb stick gekocht en ga daar en op mijn PC mijn foto's opslaan! kus

  • 16 Augustus 2012 - 20:02

    Carina:

    hoi Carolien super trots op jouwat ik allemaal lees en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Thailand al achter de rug snel gaat het op naar het volgende. Wij zijn nog maar net terug van een hele leuke vacantie.Ben wel al 2 weken aan het werk en druk.......maar ik hou het wel bij wat je allemaal doet.
    Even iets oner mijn kids pleun heeft de vacantie van haar leven gehad tot nu toe en sanne zit voor de verandering in bulgarije met de meiden van maastricht.......heeft het super naar haar zin volgende week weer beginnen mag wel weer vind ik. nou ik ga je verder volgen op naar het volgende xxx carina

  • 21 Augustus 2012 - 09:19

    Marthe:

    Hoi Carolien!

    Wat een leuke update om te lezen weer!
    Je vermaakt je nog steeds prima :D
    Geniet dan ook lekker van alles wat nog komen gaat!

    X Marthe

  • 21 Augustus 2012 - 20:43

    Janny :

    Hallo Carolien,
    Wat geweldig dat je dit allemaal doet en durft. En zoveel activiteiten op een dag. Hartstikke goed.
    Geniet ervan en doe waar je zin in hebt. Ik benieuwd naar je volgende avonturen.
    Groetjes van Janny en natuurlijk ook onze Willem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 16013

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: