Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg

05 September 2012 | Vietnam, Hoi An

Ik vind het echt super leuk om de reacties te lezen van jullie! Ik heb van Laos wat fotos ge-update bij het reisverslag volop genieten. Kunnen jullie een klein beetje meegenieten, haha.

Na de terugkomst van Halong Bay ben ik die zaterdag Hanoi gaan verkennen. Ik kwam al snel een ẗ" tourguide " tegen, die mij op zijn brommer Hanoi wilde laten zien. Ik dacht, waarom ook niet en voor ik het wist zat ik achter op een brommer (zelf gemaakt). Tempels, museum en de stad verkend! Aangezien het echt een chaotische stad is, met veel verkeer was ook de rit een hele gebeurtenis opzich. Zeker als je halverwege een lekke band krijgt. Na een kleine 5 minuten lopen, kwamen we een oude man tegen die een fietspomp had. Voor 9000 dong werd de band opgepompt en konden we weer 500 meter verder rijden. En na 5 minuten lopen besloot mijn gids nog een keer het zelfde te proberen. Helaas niet meer geluk dan de keer ervoor, dus haalde we weer de 500 meter. Het laatste stuk gelopen en we kwamen toen ontzettend veel bruidjes en bruidegommen tegen die foto' s aan het maken waren rondom het meer. Die avond wat gedronken met mensen uit het hostel! De volgende dag ging ik op tour, naar een stadje 100 km onder Hanoi. Na een lange tocht bezochten we eerst een tempel en na de lunch gingen we in een bootje de rivier op. Het boottripje was erg mooi (de bergen leken op die van Halong Bay) en we gingen 3 grotten onder. Bijzonder was dat de vrouw die de boot bestuurde dat met haar voeten deed. Die stonden op de peddels en dan maar varen. Ik zat met een Japanse vrouw van 56 in de boot. Ze was best grappig, want ze ging les geven in Vietnam en ze had haar man daarvoor achtergelaten. Ze had heel haar leven voor hem (en haar kinderen) gezorgd en nu was ze wel klaar om hem te verlaten. Dat is ook een manier van het leven bekijken. Ook zag ik nog een begrafenis. Een grote groep mensen die de kist droegen en de naaste familie had een soort net over hun heen hangen. Erg apart, want gisteren zag ik al die gelukkige mensen voor de bruiloft en nu zie ik dit. De laatste dag in Hanoi heb ik weinig gedaan, lekker rommeldagje! De avond in de nachtbus naar Hue. Ik heb natuurlijk heeeeerlijk geslapen in het 1.70 bedje, de speldenbochten, de gaten in de weg en het getoeter van de buschauffeur. Dat is namelijk de grootste hobby van de buschauffeurs: toeteren. Het heeft weinig nut, het is meer een manier om te laten weten dat je op deweg bent en je er aan komt. Om 9.00 uur aangekomen en ingecheckt in het hostel. Het regende hard dus ik en een Duitse jongen die ik in de bus heb leren kennen besloten te wachten voordat we iets gingen doen. Het bleef maar regenen, dus met poncho een fiets gehuurd en op na r het Modderbad! Een van de highlights die je hier kan doen. Het zou 6 km verder op zijn en geen heuvels. Dat laatste klopte gelukkig maar het was 14 km. Helaas was er ook geen modderbad, maar een spa. Voor 120.000 dong (nog geen 5 euro) konden we een VIP behandeling krijgen. Met jacuzzi, sauna en een body massage van een uur. Heeerlijk! Terug gefietst en na gegeten te hebben (inclusief happy hour met goedkope drank) gingen we met een groep van het hostel stappen. Dat was gezellig en ook al wel even geleden voor mij. De volgende ochtend toch een beetje op tijd opgestaan want ik wilde graag naar Citadel. Geweldig! Het is een groot gebied met muren er om heen. De keizers woonden daar vroeger. Erg indrukwekkend om te zien. Ook kon je traditionele kleding aan en dan fotos maken. Natuurlijk heb ik dat gedaan, was erg leuk! Om 13.00 vertrok mijn bus naar Hoi an. 4.5 uur in de bus gezeten en nu ben ik hier in Hoi An. Ik heb net schoenen besteld voor 18 dollar, helemaal van leer. Ze gaan die voor mij op maat maken, mijn model mijn kleur en ik ga ze morgen ophalen, erg benieuwd. Nu zit ik in mijn hotel (ze hebben geen hostels hier) lekker film te kijken, biertje te drinken en dit verhaal te schrijven. Het is wel lekker om even een avondje niks te hoeven.



  • 05 September 2012 - 18:07

    Noepie:

    Wat een geweldig verhaal weer , wij genietenvanaf hier mee ! Soms zou ik willen dat ik daar ook was ( niet in die bus!) maar de rest lijkt me fantastisch. Wat ben je toch een bofkont dat je dit kunt doen ! Maar je hebt er ook hard voor gewerkt en gespaard. Ben benieuwd naar je schoenen, stuur maar foto. Dikke kus mama (en papa)

  • 05 September 2012 - 19:56

    Carina:

    Wat super om je verhalen zo te lezen. Knap wat je allemaal doet en hoe je dingen oplost.
    Ik ben echt onder de indruk van wat ik allemaal lees. Ik ben niet jaloers want ik zou niet durven.
    Tot het volgende verhaal dikke x van carina

  • 05 September 2012 - 23:00

    Anja:

    Hoihoi Carolien,
    Ik heb vanavond je moeder nog aan de telefoon gehad. Je verhalen kwamen ter sprake en ze had het over een brommer, waarvan de band leeg liep. Ik snapte er niets van, had ik daar over heen gelezen? Even later werd het me duidelijk, want ondertussen is er een nieuw verhaal binnen gekomen. Alles viel weer op zijn plek, want ik begon aan mezelf te twijfelen.
    Wat een mooi verhaal is het toch weer. En ja, een ontspanningscentrum is in Azië meestal niet wat ze beloven. Die ervaring heb je nu inmiddels wel. Ik heb nu ook even de tijd genomen om je foto's te bekijken. Mooi hoor. Was je cut zo dicht bij die beer? En dan die vieze drankjes, met die vieze beesten erin. En dan zeggen ze ook nog dat er ergens goed voor is. Aamehoella!
    Maar als ik alles zo volg, denk ik dat ik toch ook maar eens een keer die kant uit moet, maar niet voordat ik iets anders ga doen. Ik heb namelijk al een voorvoeging gedaan voor de zomervakantie. De groepsreis in Cuba is goed bevallen dat ik een nieuwe groepsreis uitgezocht heb, naar Ecuador met een verlenging naar de Galapagos eilanden. Stoer hè. Dat duurt nog even, nu kijk ik eerst weer uit naar je volgende verhaal.
    Heel veel groetjes,
    Anja.

  • 05 September 2012 - 23:00

    Anja:

    Hoihoi Carolien,
    Ik heb vanavond je moeder nog aan de telefoon gehad. Je verhalen kwamen ter sprake en ze had het over een brommer, waarvan de band leeg liep. Ik snapte er niets van, had ik daar over heen gelezen? Even later werd het me duidelijk, want ondertussen is er een nieuw verhaal binnen gekomen. Alles viel weer op zijn plek, want ik begon aan mezelf te twijfelen.
    Wat een mooi verhaal is het toch weer. En ja, een ontspanningscentrum is in Azië meestal niet wat ze beloven. Die ervaring heb je nu inmiddels wel. Ik heb nu ook even de tijd genomen om je foto's te bekijken. Mooi hoor. Was je cut zo dicht bij die beer? En dan die vieze drankjes, met die vieze beesten erin. En dan zeggen ze ook nog dat er ergens goed voor is. Aamehoella!
    Maar als ik alles zo volg, denk ik dat ik toch ook maar eens een keer die kant uit moet, maar niet voordat ik iets anders ga doen. Ik heb namelijk al een voorvoeging gedaan voor de zomervakantie. De groepsreis in Cuba is goed bevallen dat ik een nieuwe groepsreis uitgezocht heb, naar Ecuador met een verlenging naar de Galapagos eilanden. Stoer hè. Dat duurt nog even, nu kijk ik eerst weer uit naar je volgende verhaal.
    Heel veel groetjes,
    Anja.

  • 05 September 2012 - 23:00

    Anja:

    Hoihoi Carolien,
    Ik heb vanavond je moeder nog aan de telefoon gehad. Je verhalen kwamen ter sprake en ze had het over een brommer, waarvan de band leeg liep. Ik snapte er niets van, had ik daar over heen gelezen? Even later werd het me duidelijk, want ondertussen is er een nieuw verhaal binnen gekomen. Alles viel weer op zijn plek, want ik begon aan mezelf te twijfelen.
    Wat een mooi verhaal is het toch weer. En ja, een ontspanningscentrum is in Azië meestal niet wat ze beloven. Die ervaring heb je nu inmiddels wel. Ik heb nu ook even de tijd genomen om je foto's te bekijken. Mooi hoor. Was je cut zo dicht bij die beer? En dan die vieze drankjes, met die vieze beesten erin. En dan zeggen ze ook nog dat er ergens goed voor is. Aamehoella!
    Maar als ik alles zo volg, denk ik dat ik toch ook maar eens een keer die kant uit moet, maar niet voordat ik iets anders ga doen. Ik heb namelijk al een voorvoeging gedaan voor de zomervakantie. De groepsreis in Cuba is goed bevallen dat ik een nieuwe groepsreis uitgezocht heb, naar Ecuador met een verlenging naar de Galapagos eilanden. Stoer hè. Dat duurt nog even, nu kijk ik eerst weer uit naar je volgende verhaal.
    Heel veel groetjes,
    Anja.

  • 05 September 2012 - 23:00

    Anja:

    Hoihoi Carolien,
    Ik heb vanavond je moeder nog aan de telefoon gehad. Je verhalen kwamen ter sprake en ze had het over een brommer, waarvan de band leeg liep. Ik snapte er niets van, had ik daar over heen gelezen? Even later werd het me duidelijk, want ondertussen is er een nieuw verhaal binnen gekomen. Alles viel weer op zijn plek, want ik begon aan mezelf te twijfelen.
    Wat een mooi verhaal is het toch weer. En ja, een ontspanningscentrum is in Azië meestal niet wat ze beloven. Die ervaring heb je nu inmiddels wel. Ik heb nu ook even de tijd genomen om je foto's te bekijken. Mooi hoor. Was je cut zo dicht bij die beer? En dan die vieze drankjes, met die vieze beesten erin. En dan zeggen ze ook nog dat er ergens goed voor is. Aamehoella!
    Maar als ik alles zo volg, denk ik dat ik toch ook maar eens een keer die kant uit moet, maar niet voordat ik iets anders ga doen. Ik heb namelijk al een voorvoeging gedaan voor de zomervakantie. De groepsreis in Cuba is goed bevallen dat ik een nieuwe groepsreis uitgezocht heb, naar Ecuador met een verlenging naar de Galapagos eilanden. Stoer hè. Dat duurt nog even, nu kijk ik eerst weer uit naar je volgende verhaal.
    Heel veel groetjes,
    Anja.

  • 05 September 2012 - 23:01

    Anja:

    Sorry, maar mijn iPad reageerde niet, daardoor dacht ik dat mijn bericht niet geplaatst werd, nu zie ik dat het er vier keer op staat.

  • 06 September 2012 - 14:13

    Marie-jose:

    hallo caroline,

    Wat maak je toch veel mee,ik bewonder jou dat je het allemaal durft en geregeld krijgt,van hostel,bus .vliegreis en al de dingen die je wilt zien .
    Petje af hoor. Het is natuurlijk wel erg byzonder al die verschillende culturen en al die verschillende medereizigers die je daar ontmoet.
    Wel fijn dat je zo vlug contacten maakt en dat het iedere keer goed afloopt met alles wat je mee
    maakt .Ik vind het erg plezierig om je verslagen te lezen ,en ik hoop dat je nog veel leuks in het
    geschied hebt.
    Heel veel plezier en op naar je volgende avontuur.
    grt marie-jose

  • 06 September 2012 - 15:40

    :

    Anja: Ik zag op mijn gmail account dat ik 7 nieuwe berichten had, haha vond het al veel. Kan gebeuren. Fijn dat de groepreis zo goed is bevallen en dat de volgende bestemming al is uitgekozen. Gaan er mensen uit de Cuba groep dezelfde reis maken? De beer was inderdaad echt vlabij, maar er zat een hek tussen en de zoom functie heeft ook geholpen! Afgelopen dagen ook wel wat regen gehad, dus wie weet is dit meer iets voor in de meivakantie haha.
    Marie-jose: Leuk om je reactie te lezen. Contact leggen met mensen is inderdaad best makkelijk, maar alles uitzoeken is zeker hier in Vietnam niet het makkelijkste. Ze zien je allemaal als rijke toerist en willen dan ook graag zo veel mogelijk geld vragen, zelfs als ze je daarvoor om de tuin moeten leiden!

  • 07 September 2012 - 07:10

    Marian En Joop Hilvarenbeek:

    Hallo Carolien.
    Wat een verhalen .Leuk dat ik door je verhalen lees dat je bijna niet alleen bent. Dus veel jongeren doen dit merk ik wel.
    Ik denk dat als je weer terug bent het druk zult krijgen met al die nieuwe contacten.
    Er zullen altijd wel een paar mensen zijn die net iets meer zijn en waar je dan contact mee blijft houden. .
    Ben benieuwd.
    Wij zijn ook op reis een 14 daagse rondtocht met caravan in Noord Nederland .Wel heel wat anders.
    Maar ook leuk.
    Dag Carolien .Geniet er van pas goed op je zelf.

    xxxMarian

  • 07 September 2012 - 07:10

    Marian En Joop Hilvarenbeek:

    Hallo Carolien.
    Wat een verhalen .Leuk dat ik door je verhalen lees dat je bijna niet alleen bent. Dus veel jongeren doen dit merk ik wel.
    Ik denk dat als je weer terug bent het druk zult krijgen met al die nieuwe contacten.
    Er zullen altijd wel een paar mensen zijn die net iets meer zijn en waar je dan contact mee blijft houden. .
    Ben benieuwd.
    Wij zijn ook op reis een 14 daagse rondtocht met caravan in Noord Nederland .Wel heel wat anders.
    Maar ook leuk.
    Dag Carolien .Geniet er van pas goed op je zelf.

    xxxMarian

  • 10 September 2012 - 04:11

    Sanne:

    Hey Carolien. We hebben gister de sushi tent bezocht in Nha Trang, die je adviseerde. En het was heerlijk! Dus bedankt voor de tip;) Geniet van je reis verder! groeten Peter en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 15967

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: