Kriebels! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Kriebels! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Kriebels!

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2012 | Australië, Kalbarri

Altijd fijn, net het hele verhaal getypt en toen ineens was alles weg. Dus nu typ ik het nog een keer, in de hoop dat het nu wel lukt.
Laatste dagen in Sandstone waren gezellig en verwarrend. Raar om weg te gaan na 10 weken fulltime op 1 plek te zijn geweest. Ik kon er ook niet zo goed van slapen. Op mijn laatste dag in Sandstone naar een station gegaan. Gogla station genaamd. Eigenlijk is dat een ander woord voor boerderij. Daar de nieuw gekochte koeien klaar gemaakt voor de wei. De koeien op jagen in de goede richting, een label in het oor, een merk in het oor, een vaccinatie en een spuit over de rug voor ziekten. Sommige moesten ook gecastreerd worden en dat gebeurde old-school: een elestiek om de ballen en die vielen er dan na een tijd vanzelf wel af. Best schokkend, maar wel erg bijzonder om mee te maken. Die avond gezellig gekletst tot er een grote ruzie ontstond, het was echt tijd om te gaan! Laatste dagen waren wel leuk, de nieuwe meisjes waren Nederlands dus kon ik weer lekker Nederlands kwebbelen. Om 15.00 werd ik ongeveer opgehaald door mijn truckie! Erg gaaf zoń grote monster truck. Na 160 km hebben we zijn auto opgehaald en daarin heb ik terug gereden. In het begin echt even wennen aan de linkse kant, maar het wende erg snel. Aangekomen in Geraldton was ik erg blij! Echt weg uit Sandstone. De eerste 2 dagen moest ik weer erg wennen aan het gevoel van vrijheid. Weer alles kunnen doen wat je wilt, is echt raar na zo lang afgezonderd te zijn geweest van alles. Lekker geshopt, naar het strand geweest, gekookt (jammie weer lekker op mijn eigen manier) en zelf al naar een ander stadje geweest. Ook een klein feestje gebouwd met de andere mensen van het hostel. Ze werken echt allemaal in of rondom Geraldton, wat wel een beetje een tegenvaller was. Ik had echt gehoopt leuke mensen tegen te komen om samen mee te reizen, maar iedereen werkt. Toch een leuke tijd gehad (het was tenslotte weekend) en op zondag moest de truckie weer op zijn truck en ik mocht zijn autolenen, dus daar ging ik weer de weg op met zijn auto! Richting Kalbarri,160km van Geraldton. Wat een ontzettend mooie reis en een erg leuk hostel. De eerste dag een 8km hike gedaan op een rotsblok met uitzicht over de azuurblauwe zee. Echt geweldig! Vandaag een tocht gemaakt door de Gorges. Rotsblokken met daarin een rivier. Nu staat hij erg laag, maar in 2006 was hij op een hoogtepunt van 8 m gemiddels. Hikes, lunch en meerdere adembenemende uitzichten. Wat een geweldig national park! Op het einde een 6km lange kanotocht gemaakt, die door de wind best heftig was. Het hiken was op sommige stukken meer klimmen. Stijl omhoog en zonder je handen te gebruiken lukte het niet. Ik met mijn hoogtevrees heb dit toch maar weer gedaan! De echo was erg leuk. Ik heb hier samen met andere reizende backpackers echt een top tijd. Het voelt echt goed om hier te zijn, het is hier zo mooi dat het bijna niet te bevatten is. Ik heb al wat fotoś op facebook gezet en zal er zo nog meer opzetten. Morgen weer terug naar Geraldton, weer terug naar de leuke (en werkende mensen!) Ik heb de kriebels van het reizen weer helemaal te pakken!

  • 18 December 2012 - 11:01

    Anja:

    Heerlijk om te lezen dat je weer helemaal in je element bent van het backpacken. Het lijkt me een ervaring om de natuur daar in levende lijve te zien, wat ik er soms van op tv zie, moet het indrukwekkend zijn. Niet te veel je zelf goed thuis voelen, anders kom je straks helemaal niet meer thuis (hihihi). Mooie foto's op facebook en eindelijk een paar foto's met jou erop. Geniet lekker verder en nogmaals hele fijne feestdagen aan de andere kant van de wereld.

  • 18 December 2012 - 11:01

    Anja:

    Heerlijk om te lezen dat je weer helemaal in je element bent van het backpacken. Het lijkt me een ervaring om de natuur daar in levende lijve te zien, wat ik er soms van op tv zie, moet het indrukwekkend zijn. Niet te veel je zelf goed thuis voelen, anders kom je straks helemaal niet meer thuis (hihihi). Mooie foto's op facebook en eindelijk een paar foto's met jou erop. Geniet lekker verder en nogmaals hele fijne feestdagen aan de andere kant van de wereld.

  • 18 December 2012 - 11:37

    Noepie:

    Hoi moppie, wat een geweldig verhaal ! Je bent weer heerlijk aan t genieten van alles wat je ziet en meemaakt, fijn om te lezen. Ik zou af en toe wel in jouw (nieuwe) schoenen willen staan !!!! En wat een lef ; in je eentje honderden kilometers rijden door Australië ( doe aub voorzichtig !!!!), hoge klimmen , kanoën enz. Ik vrees dat je hier straks nooit meer kunt wennen in dit saaie koude kikkerlandje.....maar dat zien we dan wel weer. We wensen je een zonnige, warme kerst en zijn in gedachten bij je, dikke kus van ons allen, mama.

  • 18 December 2012 - 16:46

    Lins:

    hoi mop, super leuk om dit te lezen. Leuk ook van die koeien. Lange reisdag gehad en nu lekker relaxen!! Spreken elkaar snel xxxx

  • 20 December 2012 - 09:43

    Marie-jose Wolbert:

    Hallo caroline
    Wat maak je veel mee vind het erg knap hoe je het allemaal doet ,en dat je zo geniet.IK kan me voorstellen na al dat werken dat het fijn is om weer verder te trekken en andere avonturen te gaan beleven. Heel veel plezier nog fijne kerstdagen en een gelukkig 2013 .
    Marie-jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kalbarri

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 15971

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: