Laatste week Sandstone! - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Laatste week Sandstone! - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Laatste week Sandstone!

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2012 | Australië, Sandstone

Laatste verslag was alweer bijna een maand geleden, als je op 1 plek zit heb je toch wat minder te vertellen. Vandaag ben ik precies 5 maanden onderweg en heb ik nog 4 maanden te gaan. Gelukkig zullen dat volle 4 maanden reizen zijn, want werken heb ik afgelopen weken genoeg gedaan ;)

Mijn verjaardag was leuk! Leuk pakketje vol met lekkernijen gehad van papa en mama, een skypedate met de hele familie (zelfs Tom en Manon waren om 7 uur opgestaan) en cadeautjes van collega's. Gezellig gedronken en gekletst, geen feestverjaardag, maar wel een leuke! Mijn verjaardag was dan ook gelijk mijn laatste vrije dag, voor de rest veel gewerkt! Naast het werken gelukkig ook gezelligheid gehad, wat veelal plaatsvondt in de bar. Drinken, kletsen en poolen (goed zal ik nooit worden haha). Ook heb ik een swag geslapen, dat is een soort tent met matras er in, waarmee je dus veilig in de buitenlucht kan slapen. Ik besloot het eerst binnen te proberen en dat is goed bevallen, dus wellicht doe ik dat nog een andere keer en dan wel buiten, al ben ik wel geschrokken een aantal weken geleden. Ik was op mijn gemakje de Australische X factor aan het kijken zie ik ineens iets bewegen: een slang van ongeveer 5 cm breed en 1 meter lang. Toen ik vertelde hoe hij er uit zag werd mij verteld dat die nog weleens levensgevaarlijk kon zijn. Gelukkig heb ik de slang nooit meer gezien.
In totaal 3 vallende sterren gezien en voor alle 3 een wens gedaan, dat die maar mag uitkomen! De laatste dagen hebben we behoorlijk slecht weer gehad: storm,regen, wind, bliksem en onweer. Ook is er een nieuwe lokale bewoner, genaamd Erik. Wat een gek is dat, die heeft ze echt niet op een rijtje. Hij wordt regelmatig de bar uitgestuurd (door mij of een van de andere barmaids) of een keer zelfs geschopt door een van de andere lokale. Hij is hier vanuit een ander dorp overgebracht met zijn enorm grote caravan en zelf heeft hij geen auto. Voorlopig zal hij dan ook nog niet verhuizen. Afgelopen weekend was er ook nog een Nederlandse familie (de eerste hier!!) wat erg leuk was, want dat was weer in het echt Nederlands praten. Ze voldeden aan alle stereotypen over Nederlanders: ze klaagden en brachten zelf nutella en ander ontbijt mee!

Ik ga gelukkig bijna weg, aanstaande donderdag!! Ik heb er zoveel zin in. Vandaag en morgen avond nog werken (in totaal 14 uur) en vanaf woensdag ben ik vrij, zodat ik nog een keer gezellig kan kletsen (&drinken) met alle mensen hier. Ik heb deze plaats en vooral sommige mensen echt gehaat en gedacht dat ik die 160km naar Mt. Magnet (plaatsje waar de bus komt) wel zal gaan lopen/rennen ipv wachten op de volgende rit, maar bovenal heb ik een hele mooie ervaring gehad in een dorpje van 50 mensen waar altijd wel wat te doen was en wat te bepraten was. Veel ochtenden werd ik wakker en bedacht ik me waar ik was: in Sandstone/Australie!! Ik ga dit plaatsje zeker missen en vooral de lieve hondjes en de "random" nights. Ik heb hier enorm veel geleerd over mensen, Australie en vooral over mijzelf!
Vorige week kwam er een "truckie" (een vrachtwagenchauffeur) langs en die gaat mij een lift geven (het is een bekende van de baas, dus geen zorgen gaan maken). Hij heeft een grote truck (of ook wel genoemd road train). Ik ben erg benieuwd, weer nieuwe ervaringen opdoen!

Ik zal als ik in Geraldton aankom, snel foto's van Sandstone posten, zodat de verhalen wat meer gaan leven.
Hoe gaat het daar?

Tot schrijfs!

  • 10 December 2012 - 07:09

    Marian Weimer:

    Hallo Carolien.
    Leuk om weer van je te horen
    Ik kan mij eigen goed voorstellen dat je weer verder wilt reizen .Mar wat en rijke ervarngen allemaal.
    Hier is alles goed de eerste sneeuw is al weer gevallen en we maken ons eigen weer op voor de feesdagen. Met kerst ben ik vrij .
    We zijn net terug uit Parijs .Dorien woont nu in Beauvais een klein dorpje onder Parijs dus dichterbij makkeijk om een weekend op en neer te rijden.
    Met Evelien en de kinderen alles goed. Met Kerst komt de familie naar ons .We gaan dan zeker even naar de kerststal wandelen en lopen dan ook even de kerk binnen om een kaarsje aan te steken voor jou en natuulijk nog voor Oma .
    Carolien nog een hele fijne voortzetting van de reis pas goed op je zelf maar het aller voornaamste geniet ervan.

    Liefs Tante Marian uit Hilvarenbeek


  • 10 December 2012 - 08:48

    Noepie:

    Hoi moppie,
    We zijn heel trots op je dat je het zo goed hebt volgehouden daar in die outback !
    Hard gewerkt en het was niet altijd even makkelijk.... Maar je hebt weer heel wat geleerd en geld verdiend om verder te kunnen reizen.....al 10 weken in Australië en nog weinig gezien. We zijn benieuwd wat je nog allemaal gaat zien/beleven ! Ga maar lekker genieten, dikke kus pap en mam.

  • 10 December 2012 - 11:43

    Anja:

    Hoihoi,
    fijn dat je binnenkort weer verder kunt gaan reizen, een nieuw avontuur tegemoet. En die roadtrain, is dat zo'n beroemde vrachtwagen uit Australie, een oplegger mer meerdere aanhangers? Dat lijkt me namelijk heel speciaal om te zien. Dat van die slang vind ik minder, maar ja... ik heb het niet zo op slangen. In Sri-Lanka hadden wij ook een slangetje gezien, een zwarte van slechts 50 cm lang. Maar toen ik zag hoe onze gids die slang het gras in duwde kreeg ik het benauwd, het bleek een van de gifstigste slangen van Sri-Lanka te zijn. We waren toen pas begonnen aan onze tocht door de wildernis. In het begin bleef ik netjes op het pad lopen.
    Ik hoop voor je dat je er inderdaad geen slangen meer tegen komt. Ik wens je alvast heel veel plezier met het verder reizen en hoop dat je weer veel leuke mensen tegen komt.
    gr Anja

  • 12 December 2012 - 11:53

    Joop Brands:

    Hoi Carolien,
    Zo'n haat-liefde-verhouding had ik ook met Riel, de geboorteplaats van tante José. Laat de goede herinneringen overheersen. Lijkt me cool met een typische autralische trailer te liften, misschien zo verder met de "camper" door het australische landschap. Nog gefeliciteerd met je verjaardag, toch handig een skype-verbinding, behalve dan voor Tom.
    Behalve slangen, nog geen bezoek gehad van een kangaroe?
    Ik ben benieuwd naar het volgende veslag van je wereldreis,
    groeten Joop Brands.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sandstone

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 16001

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: