How'r you going mate? - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu How'r you going mate? - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

How'r you going mate?

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2012 | Australië, Sandstone

Afgelopen 3 weken zo'n 60 uur per week gewerkt (goed voor de portemonnee) en dat is toch wel de zin die in mijn hoofd blijft pakken. Zoals je in Nederland in de supermarkt zowel als klant of als werkende het liefst zo weinig mogelijk met elkaar praat, en je in schoenen/kledingwinkels juist bestormd wordt door de verkoopsters of ze je kunnen helpen, is het hier in Australie helemaal omgekeerd. Elke bezoeker komt binnen met de vraag: How'r you going (mate)/How'r you doing(mate)? haha

Het gaat goed, inmiddels al ruim 5 weken in Sandstone aan het werken. Gelukkig hoef ik nu niet meer als schoonmaakster te werken, al was het leuk voor de tijd die ik er aan mocht besteden... Veel shop en bar werk en dat is toch wel wat ik het leukste vind. Zo zat er van de week een wat oudere man van in de 50 die niet kon ophouden met vertellen over zijn hele familie en zijn gezondheidsgeschiedenis. Blijkbaar een wat eenzame man, want praten dat was wel zijn hobby. Hij kwam 2 dagen, sliep met zijn caravan op de camping en was zo gelukkig: niemand wist waar hij was en dat maakte zijn familie boos, maar hem gelukkig. Niet echt een logica die ik begreep, maar hij was er gelukkig om. Zo kom je ook rare mensen tegen: een man die vroeg of ik al een adres in Sydney had. Hij wist wel een familie die altijd mensen uitnodigde en vroeg of ik hun gegevens wilde. Ik dacht dat kan geen kwaad, altijd handig om een adres te hebben in een grote en dure stad. Alleen toen ik vroeg waar hij de familie van kende, kwam de aap uit de mouw. Hij had een affaire gehad met die vrouw, die man vond alles wel prima maar het was geen open relatie. Bedankt voor de gegevens en het briefje maar snel in de prullenbak gegooid! haha
De locals gaan op dit moment niet zo goed met elkaar. Een groep die de pub boycot, een vrouw die een andere man van de weg rijdt en daardoor deze week 3 keer politie langs kwam (in plaats van 1 keer per maand?) en er wordt volop geroddeld over alles en iedereen. Ik hoor en zie veel maar houd me er nog steeds buiten en stiekem kan ik er wel om lachen. Wat is er hier ook anders te doen?
Ook ben ik naast het harde werken weer begonnen met hardlopen en wat oefeningen, wat beter ging dan verwacht! Wel veel spierpijn daarna, maar de twee keer dat ik nu ben gaan hardlopen zijn beloond: 2 keer zag ik een vallende ster. De eerste wens is in ieder geval al in vervulling gegaan, whiehoeeeee!

Afgelopen donderdag had ik een heerlijke vrije dag, waarbij ik de auto van Katie mocht lenen (een kleine auto volgens haar...haha nog steeds een 4WD en ik denk toch wel grote dan de scenic). Even wennen met rijden, met het wiel rechts en links rijden. Ik ben toen naar London bridge gereden om daar te genieten van een heerlijk uitzicht: alleen maar Bush Bush. Heerlijk een wijntje (uiteraard maar 1 glas ;)) een boek, wat muziek en ik heb heerlijk genoten van een prachtige zonsondergang. Minpuntje van de warmte hier, is dat dit vliegen met zich meebrengt. Niet een paar, maar hele families!! En ze zijn nergens bang voor, ze kruipen zo in je oor, neus, mond of ogen. Gelukkig heb ik inmiddels een mosquitennet voor het gezicht. Dan maar een wit gezicht haha.
Verder ben ik ook verhuisd van kamer, wat erg fijn is! De oude kamer had een oudere vloerbedekking en dat rook je ook wel. Ook was het een vrij donkere kamer. Nu woon ik eigenlijk in een sta caravan: opgesplist in 2 slaapkamers en een badkamer. De andere kamer slaapt Maura, de nieuwe collega. Lekker rustig en fris kamertje! Met een nieuw huisdier: dikkiedik. De kat is 27 jaar en hoort bij de pub. Helaas miauwt de kat vaak en wil graag aandacht vooral als je naar binnengaat probeert ze voor je te gaan staan zodat je niet binnen kan. Niet zo'n lieve dikkiedik dus. Mijn mening over katten blijft dan ook onveranderd: al vind ik de honden steeds leuker worden! Dexter is nu voor een weekje weg en ik mis die lieve labrador al!

Morgen ben ik jarig, whiehoeeee! Ik heb ook een pakketje aangehad (afgelopen donderdag al) van mama dus ben erg benieuwd wat er in zit :D
2 jaar geleden zat ik in Finland en had ik een geweldige verjaardag waar er in 8 talen Happy Birthday werd gezongen en waar Tom op bezoek was. Geweldige verjaardag. Vorig jaar heb ik het niet echt gevierd, maar had ik wel een geweldig huisfeest(je) georganiseerd samen met Fleur. Dit jaar vier ik het in het kleinste dorp waar ik ooit "gewoond" zal hebben. Gelukkig is er skype en gaan papa en mama om 7 uur opstaan, zodat we kunnen skypen :D Nog 4 weekjes werken en dan kan ik eindelijk weer gaan reizen: waar ik enorm veel zin in heb. Ik kan niet wachten tot ik weer een echt feestje kan bouwen en heerlijk een dagje niks kan doen en op het strand kan liggen.


  • 12 November 2012 - 07:31

    Marian En Joop Weimer:

    Dag Carilien.
    PROFICIAT met je verjaadag.Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Ik wens je een hele fije verjaardag ,

    Liefs van os uit Hilvarenbeek.

  • 12 November 2012 - 07:35

    Marian En Joop:

    Nu zag ik 3 fouten dus nog een keer.

    CAROLIEN een heel fijne verjaardag.

    Liefs uit Hilvarenbeek.

  • 12 November 2012 - 11:31

    Anja:

    Hoi Carolien,
    Wat gaat de tijd toch snel, nog maar vier weken voordat je verder gaat. Slim dat je alvast aan het trainen bent, dan kun je er straks fit tegen aan. En wat een lef, in een vreemde auto (groter dan normaal) en dan ook nog eens links moeten rijden. Ik merk wel dat er een hele andere mentaliteit is dan in het stijve Engeland. Dat komt denk ik omdat je nu in een gebied bent waar niet zo veel mensen wonen, ben benieuwd hoe de mentaliteit is in de grote steden. Verstandig dat je dat adres niet hebt aangenomen, zo voorbereid als jij bent, heb jij je plekjes toch wel.
    Gr. Anja

  • 12 November 2012 - 12:40

    Monique En Bernard:

    Hoi Carolien. Een hele fijne verjaardag daar. En proficiat. Fijn om weer iets van je te horen het was weer even stil, op de mail. Maarja je reist nu niet zoveel rond en internet heb je ook niet overal. Nog heel veel plezier verder
    Groetjes Bernard en Monique

  • 12 November 2012 - 13:42

    Noepie:

    he mate !
    wat een leuk verhaal , fijn om weer eens iets van je te lezen ! je bent goed bezig: hard werken, hard lopen enz. ( is dat wel te doen met die hitte daar ?). Straks kun je weer gaan genieten van het reizen, dus je weet waar je het voor doet en dan vliegen die weekjes zo voorbij. Snap dat je weer uitziet naar een verblijf in de bewoonde grote wereld ! Knap dat je het daar in die outback zo goed volhoudt...wel jammer dat je daar net met je verjaardag zit.... geen groot feest dus, hoop toch dat het een leuke dag wordt voor je ! Morgen lekker skypen en eindelijk je pakje openmaken !!!!!!!
    Dikke kus, noepie

  • 12 November 2012 - 16:21

    Carina:

    Hoi Carolien Super goed bezig allemaal> Alvast profiat met je verjaardag en een dikke x
    Ik hoop dat je een hele gezellige dag hebt dikke knuffel van ons allen
    Carina

  • 13 November 2012 - 23:48

    Anke:

    Hoi Carolien,

    Wel iets te laat, maar niet minder gemeend.
    VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!!
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin.
    Geniet nog maar lekker, want het einde komt toch al in zicht of blijf je nog langer?

    Groetjes van de Vromannetje uit Highloon City

  • 15 November 2012 - 18:46

    Fleur:

    haha, dat was met het feestje wel vorig jaar :D

    Je verhaal klinkt goed en Australisch, fijn om te lezen dat je het goed maakt!!
    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sandstone

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 15995

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: