Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Perth, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Perth, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2013 | Australië, Perth

Ik kreeg "commentaar" van Noepie dat ik mooie foto's op facebook had geplaatst maar dat het verhaal miste, dus hier is hij dan het verhaal van mijn leukste weken in Australie (tot nu toe).
Aangekomen in Geraldton voelde het een beetje als thuis komen. Dezelfde mensen in het hostel en ik wist natuurlijk waar alles was. Gezellig gekletst, gevist en uiteindelijk liep het uit op een poker-drink avondje. Helaas verloor ik al snel, omdat ik een flush had met een 8 en de tegenparty een flush met een koning. Ja je kunt niet alles weten ;) Toch een leuke avond gehad en ging die avond te laat en een beetje te dronken naar bed. Opstaan en inpakken voor 10 uur viel dan ook zwaar. Gezellig samen met de andere ontbijten hielp en vervolgens kwam mijn travelbuddy, die ik via internet had opgespeurd, mij ophalen. Felix uit Duitsland, die een aantal weken bananen had geplukt en nu het zuid-westen wilde zien, net als ik. Hij had ook een auto en een tent, wat gunstig was voor de kosten. Daar gingen we dan, de eerste dag zouden we ongeveer 450 km rijden richting Perth. Onderweg kwamen we verschillende attracties tegen waar we stopten. The pinnacles genaamd en vervolgens in een national park waar koala's en kangaroo's vrij rond liepen. The pinnacles is ook een national park waar allemaal stenen boven de grond uitkomen, maar waar ook veel zand te vinden is. Erg mooi, en warm want die dag was het zo'n 40 graden en het was een beetje van de zee af. De auto had geen airco, dus een beetje zweet hier en daar hoorde er bij. We kwamen door alle uitjes, veel later aan in Perth dan verwacht. Om 8 uur aten we wat noodles met groente en saus en gingen we op tijd naar bed,de volgende dag wilde we op tijd opstaan om naar Margeret River te rijden. 8 uur stonden we dan ook klaar om naar de K-mart te rijden. Daar konden we luchtbedden kopen voor in de tent, wat het dan nog enigzins comfortable maakt. Ook een kussen, een vork, lepel en mes wat eten iets makkelijker maakt. Onderweg zagen we dat de bush veranderde in bomen en mooie velden. We stopten in Bunbury voor een stop naar een dolfijen centrum, waar (wilde) dolfijen regelmatig stoppen, helaas niet toen wij er waren. Veel dieren, maar meer geen wilde, dus het was niet heel erg boeiend. Het was nog steeds warm, de natuur werd mooier en mooier en uiteindelijk kwamen we in Margeret River aan, waar we stopten. We boekten een campingground voor 30 dollar, maar gratis BBQ, zwembad en keuken wat er bij kwam kijken. De tent was snel opgezet en die avond gezellig gegeten, gezwommen en vervolgens op tijd naar bed. Ik lachte me kapot, de tent was maar 1.70 cm lang en Felix is maar 1.90. Ik ben blij met mijn lengte. Ondanks de warmte sliep ik goed en die dag hebben we een wijntour gedaan. Naar verschillende wijnboeren gegaan om te proeven. Super mooie omgeving en na zo'n 50 tot 60 proeverijen kan ik toch wel zeggen dat wijn enorm lekker is ;) Ik had me lekker opgetut en voelde mijzelf weer even normaal, ipv in mijn shorts en een simpel shirtje geen make-up haha. Was een heerlijk gevoel en we kregen dan ook een overheerlijke lunch, met wijn. Die avond rustig aangedaan en op tijd gaan slapen, waar het een stuk kouder was geworden (lees 20 graden in de nacht, ten opzichte van 30 de nacht ervoor) en ik dus niet echt goed had geslapen. Die dag zijn we naar verder gereden en zijn we halverwege gestopt voor een grot, waar je behoorlijk wat moest klimmen. Ook geen elektriciteit, dus we kregen een zaklamp mee. We moesten een helm op, want het kon glad zijn.. ja ja dat zeg je nadat ik betaald had. Daar gingen we dan. Het diepste punt was maar liefst 82 meter en de langste trap (die recht naar boven ging) was 6 meter, geen bevestiging. Het was ook ontzettend donker dus ik was stiekem wel een beetje bang! Laatste stuk over de rotsen geklommen en bezweet kwam ik de grot uit, blij dat ik het overleefd had. Vervolgens zijn we naar de vuurtoren in Augusta gereden waar de Indische en Southern zee bij elkaar komen, maar daar zag je niks van. We vonden een campingground in de bossen (want de bomen werden langer en langer). Helaas hadden we gelezen dat er BBQ-faciliteiten waren, maar toen we aankwamen mochten we geen vuur maken. We besloten dat toch te doen! We hadden aardappelen, vissticks en groente die we toch graag wilde opeten. De tent opgezet, gekookt. De plaat boven de BBQ werkte niet (was te koud) en dus gebruikte we de pan van Felix, die klein was. Dus werd het een 6 gangen diner. Vissticks, Vissticks, Groente, Groente, Gebakken aardappelen en vervolgens een gepofte. Heerlijk!! Vervolgens naar de volgende campinggroung gelopen waar we muziek hoorden. Dat waren 3 Auzzies die erg gezellig waren en constant over Wolfcreek (een horror film over vermiste/vermoorde backpackers) praatte. Gelukkig hadden we 1 halve zaklamp, want het was volledig donker. Die van Felix was namelijk leeg en die van mij deed het maar half. De volgende ochtend richting Denmark, waar we de bomen nog steeds langer zagen worden, besloten we te vragen of er niet iets spannends was te doen met die bomen, en dat was er. Een boom van 58 meter waar je in kon klimmen zagen wij wel zitten. Tot ik aankwam, kreeg ik toch wel zweet in mijn handen. Geen bevestiging of beveiliging en de pinnen van zo'n halve meter die recht op gingen. Met mijn beste bedoelingen wilde ik in ieder geval de helft beklimmen, en na 20 meter had ik echt genoeg. De zweethanden waren niet klimproef meer en besloot naar beneden te gaan. Felix klom te hele boom op, en zelfs een 8 jarige! Echt super knap. De volgende attractie met bomen was tussen de toppen lopen op zo'n 40 meter hoogte en ook hier kon je recht naar beneden kijken. Mijn hoogtevrees werd dus goed op de proef gesteld, conclusie nog steeds hoogtevrees. Helaas! Toen geslapen op een van de mooiste locaties, een camping aan de azuurblauwe zee voor maar 10 (!) dollar. Erg gaaf, maar helaas is het weer totaal omgeslagen, veel wolken en overdag zoń 23-20 graden wat voor mij erg koud is. Laatste 6 maanden alleen maar 30+ gehad.Geen lekkere stranddag dus. Die avond ontmoette we verschillende backpackers en hebben wederom een leuke avond. De volgende dag rijden we richting Albany, waar we onderweg bij een animal farm stoppen. Dat is natuurlijk helemaal mijn ding, waar ze ook cavia's hadden. Een leek ontzettend op Floor en de andere op Happy. Ik was al blij met de cavia's (die tam waren) maar we konden ook koala's, kangaroo's en alpaca's (een soort lama) aaien en voeren. Op het einde hebben we een Joey vast kunnen houden. Ik was dus helemaal in mijn element! Wat een geweldige dag. Ook zijn we die dag naar het strand gegaan. Een speciaal strand waar een hele rotsformatie voorlag, zodat het eigenlijk meer een zwembad was. De kleur van de zee was uiteraard weer azuurblauw, wat nooit verveeld. Erg mooi en veel geklommen over de rotsen. Veel kinderen leerden hier zwemmen, erg leuk om te zien. De laatste avond in Albany brachten we door in een weer duurdere camping, maar met tennisbaan. Samen met Felix getennist en dat ging best goed! Helaas wel verloren maar het voelde goed om weer eens iets sportiefs te doen. Vandaag een lange busrit van 6 uur gehad en nu in Perth aangekomen. Gezellig aan het kletsen en ondertussen typen, dus sorry voor de spelfouten ;) Het gaat dus enorm goed hier. Morgen is het alweer tijd om naar het oosten te vliegen. De tijd in West Australie zit er alweer op, maar vanavond eerst nog eens lekker stappen met nieuwe vrienden en wellicht zie ik Jaimy (die ik nog ken van Mardrid) ook! Gezellig dus. Het was even stil en hoorde bezorgde berichten vanaf het thuisfront, maar nergens voor nodig, ik had echt een super tijd hier! Ben blij dat ik extra inspanning aan mijn reis naar het zuiden heb gegeven. De reis met Felix was erg leuk, maar jullie hoeven niet ongerust te worden, geen romance dus voorlopig kom ik nog steeds naar huis in April!! Over 3 maanden ben ik alweer thuis, en ik ben erg blij dat ik in April thuis kom, ik bevries hier al met 20 graden dus thuis komen met het koude weer is absoluut geen plan ;) Zo hoop dat ik nu voldoende verteld heb, want ik ga nu sociaal doen :D

  • 12 Januari 2013 - 13:40

    Anja:

    Ik ben blij dat ik eerst je foto's heb gezien op Facebook. Dat maakt je reisverslag heel beeldig. Ik kon je reis je helemaal voor me zien. En nu naar het oosten begrijp ik. Daar heb ik nog familie wonen, in waggawagga (ik weet niet of ik het zo goed schrijf). Een zus van mijn vader is er zo'n 60 jaar geleden naartoe geëmigreerd. Veel plezier in het oosten.
    Gr. Anja.

  • 12 Januari 2013 - 13:46

    Noepie:

    He moppie,
    Ja wat denk je, als je dochter vertelt dat ze in een klein tentje gaat kamperen aan de andere kant van de wereld..........en als je dan zowat een week niks hoort ! Dat had je wel gezegd, maar zo af en toe een teken van leven is in zo'n situatie toch wel geruststellend !Begin je nu meer te missen, een half jaar is best lang en er komen nog 3 maanden..... maar voor jou is het anders natuurlijk met al die leuke dingen, mensen en plaatsen die je ziet en meemaakt .
    Ben blij nu te weten dat je niet alleen was, maar een grote duitser bij je had !
    Dat het geweldig leuk was, is op de foto's zeker wel te zien ! En wat heb je weer spannende dingen gedaan DD ( dappere dochter).
    Hoop dat het aan de westkust ook zo mooi en leuk is. Houd je wel het nieuws/weer in de gaten, met die bosbranden in het zuiden en zo ? En laat af en toe even weten waar je bent.
    En verder geen zorgen maken over thuis, maar lekker genieten van deze prachtige reis vol avonturen !
    Papa zegt : Heel veel groetjes en heel veel plezier maken, nu kan het nog. En hij snapt iets niet : met tweetjes in een tentje en geen romance ?
    Dikke kus, pap en mam.

  • 14 Januari 2013 - 06:48

    Tante Marian :

    Hallo Carolien

    Wat een mooie dingen maak je allemaal mee.
    Leuk om te lezen.
    Hier is alles goed koud en morgen weer sneeuw.
    Dus mijn advies blijf maar lekker in de warmte daar.
    Morgen is Pleun jarig dan zie ik je papa en mam weer. Altans als het niet te veel sneeuwt.
    Liefs Marian

  • 14 Januari 2013 - 09:54

    Jeske:

    Coco! Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!!! Nu weten we eindelijk wie die kerel op de foto's is. Ik ontvang graag een mail met de details die niet iedereen hoeft te lezen. ;) veel plezier met Jamie. Doe m de groetjes van me! Zie je Tommie ook nog? Snel weer eens skypen als je een dagje rust hebt! Geniet ervan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 15974

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: