Volop genieten - Reisverslag uit Vientiane, Laos van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Volop genieten - Reisverslag uit Vientiane, Laos van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Volop genieten

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2012 | Laos, Vientiane

Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven, dus ik zal het proberen zo duidelijk en kort mogelijk te omschijven.
Mijn laatste dag in Chaing Mai was enorm leuk. Samen met een Mexicaans meisje ben ik naar de tattoo shop gegaan om voor haar een olifant te laten tattoo-eren. Erg indrukwekkend om te zien, wat een kunst. Geen schrik, ik ben nog steeds tattoo vrij en dan zal ook zo blijven ;) Vervolgens samen met haar heerlijk een mexicaanse burrito op, wat toch op zijn tijd ook wel lekker is na alle noodles en rijst. Vervolgens ging ik op de bus en toen ik aankwam in het laatste plaatsje van Thailand (chakong) voelde dat toch wel een beetje vreemd. De tijd in Thailand is zo ontzettend gaaf geweest, dat ga ik toch zeker wel missen! Bij aankomst besloot ik mijn kamer te delen met een Amerikaanse, wel zo gezellig. Na een korte nacht en veel en lang wachten bij de grens (en op de bus) gingen we dan de grens over! Eerst kreeg ik ook nog een ontzettend mooie visum sticker, mijn paspoort begint er steeds mooier uit te zien. Voordat we de boot op gingen, vertelden ze ons vanalles. De 2e stop (die niet geboekt was), daar zou maar 1 guesthouse zijn. Ook zal er geen eten op de boot zijn. Niks van dat alles was waar,maar voor de zekerheid besloot ik toch maar baquettes (jammmieee die is lekker!!! ) met nutella te nemen. Gelukkig hadden ze vanalles op de boot en hadden maar weinig mensen besloten dat ENE hostel te boeken. Na een 7uur durige trip, had ik behoorlijk wat mensen leren kennen, leuke drankspelletjes gedaan (inclusief wiskey en bier, want ja was er nu toch)en was de slowboat inclusiefde mooie uitzichten zo slecht nog niet. Samen met 1 Canadees meisje, 2 Duitsers en een Nederlander op zoek te gaan naar een slaapplek. Dat is zeker gelukt, zelfs voor 50 baht p.p voor een 2 persoonskamer (ook daar kon je nog mee betalen) wat neer komt op 1.25. Inclusief een eigen badkamer en een mosquio net. We besloten de slechte gewoonte van de boot voort te zetten dus drankspelletjes en bier stonden weer op tafel. Na een kort diner gingen we de enige kroeg te bezoeken waar we nog veel meer mensen van de boot tegen kwamen. Helaas stopte alles om 23.00, dus gingen we de berg op, met locals, om daar te feesten. Helaas voor ons alleen warm bier, dus gingen we toch maar slapen. De volgende dag op de boot was wederom weer net zo gezellig en uiteindelijk waren we met 14 mensen op zoek naar een hostel. Spicy Lao is het geworden, waar 10 mensen in 1 dorm konden en de andere 4 in een andere. Die avond dat we aankwamen was er een goodbye ceromonie voor een meisje die lang daar gewerkt had. Zij, en iedereen kregen armbandjes en dan deed je ze ook bij haar om. Toen kreeg ze eten, waarvan ze een hapje nam en vervolgens doorgaf zodat iedereen het kon eten. Vervolgens kreeg heel het hostel gratis
eten wat erg makkelijk kletsen was. Die avond naar de avond markt en vervolgens de kroeg in, die ook om 23.00 dichtging. Beetje jammer, maar gelukkig konden we nog gaan bowlen. Dat is wat je doet in Luang Prabang (waar ik was, Laos). Erg grappig, en door andere Amerikaanse geleerd dat als je alleen zoete popcorn hebt, je dat gewoon kan mixen met voldoende zout zodat dan de popcorn alsnog zout is .Zingend de tuk tuk uit met zijn alle en vervolgens lekker naar bed. De tweede dag, toch op tijd opgetaan om te gaan fietsen naar de waterval, 36km verderop. Makkie dachten we, maar helaas dat viel tegen. Ik en een ander Nederlands meisje, waren even vergeten dat we in Nederland geen bergen/heuvels hebben maar daar wel. Na 16 km waren we helemaal kapot en besloten we onze fietsen op slot te zetten en een tuk tuk te pakken. De waterval was super en we hebben ook nog een bear rescue park gezien, waar vele beren zaten met een hele speeltuin voor zich zelf. Tuk Tuk terug en de laatste 16 km wederom gefietst. Toch een eind, 32 km ;) met een fiets zonder versnellingen met bergen en heuvels. Die avond met het zelfde Nederlandse meisje heerlijk wijn gaan drinken, wat een gemis! Heerlijk een sauvignon blanc op de avond markt. Gezellig kletsen, wijntje en mensen kijken!! Volop genieten. De volgende morgen ben ik om 5.00 opgestaan om om 5.30 de almsgiving bij te bewonen. Mensen heven dan geld, eten en drinken aan de Monniken. Monniken hebben normaal gesproken geen bezittingen op een aantal na, dus vandaar dat zij elke ochtend langs gaan om dat op te halen. Erg indrukwekkend om zoveel monniken en geld te zien rondgaan. Die middag vertrokken naar Vang Vieng, de feeststad van Laos. Een super mooie busrit,inclusief een Amerikaanse geoloog die ons van alles vertelde over de natuur en het ontstaan er van. Bij aankomst, gingen het Nederlande meisje en ik naar het zelfde hostel als wat mensen die we nog kenden van de boot. De volgende 2 dagen heb ik voornamelijk gefeest, wat ze hier in Vang Vieng als volgt doen: men huurt een tube(een grote band). men pakt de tuk tuk, men gaat via de boot naar de eerste bar, en tweede bar, en vervolgens gaat men met de tube, over de rivier naar de volgende bars en terug naar het beginpunt. Erg gezellig en grappig, behalve toen we in het begin al een man achter een slang aan zagen rennen, die van achtere pakte en hem als een lasso met zijn hoofd tegen de grond aan dood sloeg. Toch gegaan en ik leef nog. 2 leuke dagen gehad, maar donderdag was het weer tijd om te gaan en om afscheid te nemen van het Nederlandse meisje en van de andere mensen waar je toch stiekem wel 5-6 dagen mee gereisd hebt. Al snel kwam ik nieuwe mensen in de bus tegen, die ook het zelfde idee als ik hadden. De 7.5 km grot bekijken (Kong Lor Cave). Na een 14 urige reis kwamen we moe aan in Tha Khaek. Er waren wat mensen en wij vonden wel dat we een biertje verdiend hadden. Ik kwam er toen achter dat je hier een loop (een rondje) kan doen, waar de grote grot in zit. Een Israelische jongen ging die loop doen en ik besloot mee te gaan. De volgende dag een scooter gehuurd (die semi-automatisch is, dat betekent dus schakelen!) en daar gingen we dan, 470 km touren met een jongen die ik nog geen 12 uur ken... maar het was geweldig!! Volop genieten en genoten. Wat een mooie uitzichten, wat een geweldige grot en wat een geweldig avontuur. De wegen zijn hier helaas niet zoals in Nederland. Grotendeels waren ze goed te rijden, maar ook veel stenen, putten, openingen, modder stukken zaten er tussen. Goed opletten en vooral het zien als 1 groot avontuur. Alle highlights in de loop (watervallen en grotten) waren geweldig, maar de mensen hier zijn zo vriendelijk... alle kindjes zwaaien naar je. Als je terug zwaait, dan krijgen zij een geweldig grote glimlach op hun gezicht. Je kunt kinderen hier dus echt blij maken met niks... of ja bijna niks. De natuur is prachtig en niet te omschrijven. Ik denk echt dat dit het leukste van mijn hele reis is, tot nu toe. Het gevoel van vrijheid en geluk! Na 3 dagen op de scooter te hebben doorgebracht, ben ik nu weer terug in Tha Kheak en ga ik morgen naar Vientienne om daar mijn vliegtuig naar Hanoi te pakken. Ook Laos was/is een geweldige ervaring waar ik veel heb geleerd, gedaan en voornamelijk heb genoten. Het was ook erg druk en vol, in Hanoi moet ik dan ook echt gaan wassen en even rusten!

Ik heb de fotos ook nog niet op de pc gezet, maar meemaken is toch beter. Laos kan ik echt aan iedereen aanbevelen (zeker als je Thailand ook al leuk vind/vond).

Nu ga ik weer eventjes gezellig doen in het hostel, ik laat snel weer iets van mij horen! Hoop dat jullie ook een fijn weekend hebben gehad en dat ik jullie snel eens kan spreken, want ook daar is het niet echt van gekomen.


  • 26 Augustus 2012 - 20:57

    Noepie:

    wow ! wat geweldig allemaal !!!! weer een mooi verhaal en wat een lef , zo op de scooter toeren door een mooie,maar onbekende omgeving met hindernissen en een vreemde jongen.....je bent wel goed van vertrouwen he. Maar hij heeft goed op je gepast ? Moest je dan je backpack ook meesjouwen ? en kon je dan in hostels slapen onderweg ? We zijn benieuwd naar de foto's.
    En nu weer op naar nieuwe avonturen in Hanoi. Wat een gereis....... hoop inderdaad dat we ergens deze week een keer kunnen skypen !
    Hier alles zijn gangetje, dus saai vergeleken bij jou ! Morgenavond naar Marja ( mylene party), ff bijkletsen met Lindsay! Goede reis naar Hanoi, dikke kus
    papa en mama

  • 26 Augustus 2012 - 21:34

    Anke:

    Carolien,

    Wat een verhaal, al die indrukken,ervaringen en de vele vriendschappen die je gesloten hebt. Wij vinden het wel moedig van je dat je al die avonturen aangaat, maar dat is waarschijnlijk ook wel de manier om iets van het land te proeven. Jammer dat Peter geen globe trotter is, amders zou je na het lezen van je verhalen direct een reis boeken. Wij wensen je veel plezier op je volgende tripje en tot schrijfs.

    Groetjes uit Hihgloon City

  • 26 Augustus 2012 - 22:53

    Anja:

    Het is inderdaad een tijdje geleden dat we wat hebben kunnen lezen van je. Maar ja, aan je verhaal te zien heb je daar helemaal geen tijd voor gehad. Je hebt wéér mooie dingen meegemaakt en je bent nog niet eens op de helft. Het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo goed naar je zin hebt. Maar ja, elke dag is een nieuw avontuur voor je. Ik vind het wek knap van je, de ene dag met een Amerikaan omgegaan en de volgende dag met iemand uit Israël. Niet van tevoren te weten met wie de de volgende dag een dagtrip gaat maken.
    Heel veel groetjes uit Moergestel,
    Anja

  • 27 Augustus 2012 - 03:07

    Carolien:

    Noepie, wat een vragen! Het zijn allemaal backpackers en in het ergste geval reis je dan alleen verder. Backpack heb ik hier in het hostel gelaten, in een gesloten ruimte en de rest neem je mee. Onderweg slaap je in guesthouses! Anke: waarom gooi je geen balletje op bij de bralivro vrouwen ;) Anja; ik weet inderdaad vaak niet wat ik de volgende dag ga doen, of met wie. Elke dag is weer een nieuwe, heeeerlijk! Leuk om jullie reacties te lezen.

  • 27 Augustus 2012 - 14:27

    Joyce:

    Caro!

    Wat ben je toch flink aan het genieten! Groot gelijk heb je hoor! Vind het iedere keer weer erg leuk je verhalen te lezen. Veel plezier op je volgende bestemming en kijk weer uit naar je nieuwe bericht!
    xxx

  • 27 Augustus 2012 - 19:44

    Carina:

    hoi carolienWat geweldig allemaal volgens mij kun je hier niet meer wennen sowieso zonder dieren!
    Een paar slangen straks erbij komt allemaal goed dat is ook beter dan muizen haha
    En misschien een tattoo ook een idee is in hier in nederland is het in .......dat zijn natuurlijk maar
    grapjes het is super zoals je het allemaal beleefd. Het fietsverhaal vindt ik ook geweldig goed dat
    ze er later nog stonden. dikke x van ons allen en ik wacht op een volgend verhaal. carina

  • 01 September 2012 - 19:05

    Annemiek:

    Wat leuk om je blog te lezen! Denk weer helemaal terug aan ons avontuur in Laos, was erg leuk! Ik ben helemaal vergeten het slangenavontuur te vermelden op mn blog. In de Mekong delta heb ik zelfs een grote slang om mn nek gehad, maar die was heel mak.
    Heel veel plezier verder, maar ik weet zeker dat je dat zult hebben! Ik zal je blog gaan volgen en misschien tot ziens. Xxx Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 15976

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: