Kangaroo's en BBQ - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu Kangaroo's en BBQ - Reisverslag uit Sandstone, Australië van caroliengaatopreis - WaarBenJij.nu

Kangaroo's en BBQ

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2012 | Australië, Sandstone

Na de eerste week begint alles al weer "gewoontjes" te worden, ofja het werken dan! Afgelopen weekend zijn we in de avond met een paar drillers (de mensen die in de grond boren om te kijken of er goud te vinden is) met de pick-up op zoek gegaan naar London Bridge (de sightseeing van Sandstone) en we vonden niet alleen London Bridge, maar ook veel kangaroo's! Whiehooeeee. Ik super blij want op 1 meter van de auto kon ik een mooie foto maken van Skippy. Leuke avond gehad, net zoals afgelopen woensdag waar twee opa's een BBQ organiseerde voor Gemma (Iers meisje) want zij vertrekt dinsdag. Gezellig gezeten, maar het vlees en de verzorging kon zeker niet op tegen de Nederlandse BBQ. 1 - 0 voor Nederland dus ;) Verder zijn het echt een stelletje rijke dronkenlappen bij elkaar. Om 11/12 uur worden de eerste alcoholische consumpties genuttigd (ipv de 14 uur die ik vorige keer opschreef). Voor sommige is dat een biertje, voor de andere is dat een dubbele wiskey cola. Gelukkig worden ze er niet vervelend om, meer ontzettend grappig. Zingen dansen en behoorlijk wat zwatsen. Gelukkig begin ik steeds meer aan het accent te wennen van de Ozzies; maar het blijft soms lastig.

Verder ben ik afgelopen week veel gaan nadenken over hoe ik mijn verdere reis wil gaan doen, aangezien ik nu nog 2 vluchten over heb: 25 oktober van Perth naar Cairns en op 20 januari van Sydney naar Amsterdam. Dat zijn niet de data die ik wil of kan halen en dus heb ik het e.e.a uitgezocht en mijn vluchten nu omgeboekt. Tot 11 december blijf ik werken in Sandstone en vlieg dan 13 januari naar Cairns. Dan heb ik nog precies 3 maanden over om te doen en laten wat ik wil, want 11 april vlieg ik naar huis waarop ik op vrijdagochtend 12 april in Nederland aankom. Helaas mis ik dus net oma's en mama's verjaardag, dus die verplaatsen we dan maar een week/dagje ;) Ik ben nog steeds in de mogelijkheid om de einddatum te wijzigen, maar voor nu is het dus 12 april! Geeft in ieder geval weer de rust dat ik daar de komende tijd niet meer over hoef na te denken.

Het reizen en werken bevalt met nog steeds enorm goed. Ik heb hier veel tijd om na te denken over van alles en nog wat en stil te staan bij wat ik aan het doen ben en wat ik gedaan heb. Soms begin je dan ook thuis te missen, maar echt heimwee kan ik het "gelukkig" nog niet noemen. Komende week zal een drukke week worden; Gemma gaat weg en Emma gaat voor 1.5 week weg. Hierdoor kan ik lekker veel uren maken! En dan zal de tijd lekker snel gaan. Het werken is wel echt een ervaring, niet alleen wat ik moet doen, maar ook de cultuur die anders is. Zo werkte ik een avondje in de bar en de klant liep weg en liet 4 dollar achter op de bar. In Nederland betekent dat: fooi. Dus ik pakte het geld en stopte het in mijn beker. Donna (de baas) vroeg wat doe je? Dus ik uitleggen, maar ook dat werkt hier niet zo. Fooi is alleen fooi wanneer je het echt in je handen krijgt. Als ze het achterlaten bewaar je het, of je stopt het in de pot voor de Flying Doctor (want die hebben ze hier) om hen te ondersteunen. Ik voelde me natuurlijk schuldig, maar ik kon het niet weten. Het geld snel terug gelegd, en dat doen we natuurlijk NOOOIT meer.


  • 19 Oktober 2012 - 10:19

    Anja:

    Hoi Carolien,
    Eindelijk, kangoeroes. Daar zat iedereen hier op te wachten, als je down under bent, dan moet je die toch wel snel zien. Zijn ze echt zo groot als ze zeggen, of hangt dat van het soort af? Dat veel dingen nieuw voor je zijn, is logisch maar sommige dingen mogen ze wel eens even uit leggen daar, zoals met dat tipgeld. En als je dat dan eenmaal weet, is het wel een mooie manier om die flying dokters te steuren. Die doen veel goed werk daar, dat heb ik wel eens gezien in een documentaire. Je zou daar eens een kijkje moeten kunnen nemen. Maar je zult vast wel weten wat je de laatste maanden wilt gaan doen. Veel plezier en de groetjes uit Moergestel.
    Anja

  • 20 Oktober 2012 - 21:12

    Fleur:

    Klinkt goed lieve Caro, heerlijk om je verhalen te lezen en het doet me denken aan 'mijn' tijd, vandaag alweer precies 3 jaar geleden dat ik in het vliegtuig stapte! Geniet geniet geniet, ik kan het niet vaak genoeg zeggen ;)
    liefsxxxx

  • 05 November 2012 - 10:09

    Richard :

    Hey Carolien, klinkt allemaal erg aantrekkelijk ik wil wel ruilen hoor.
    Maak er maar een mooi feest van daar, werken moet je je hele leven nog.

    Groetjes Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sandstone

Reis Azie en Australie

Reizen is cool!

Recente Reisverslagen:

11 April 2013

Bye Bye, zwaai zwaai!

25 Maart 2013

In de wolken!

13 Maart 2013

Genieten, genieten en nog eens genieten

28 Februari 2013

Rotte eieren

22 Februari 2013

Paihai, Auckland en Hahei

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 15972

Voorgaande reizen:

10 Juli 2012 - 12 April 2013

Reis Azie en Australie

29 Augustus 2010 - 24 December 2010

Finland

Landen bezocht: